Neee! De laatste week :( - Reisverslag uit Perth, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu Neee! De laatste week :( - Reisverslag uit Perth, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu

Neee! De laatste week :(

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

30 Mei 2014 | Australië, Perth

Op zaterdag gingen we onze camper terug brengen. Het was erg fijn dat we eerst al onze spullen naar Gerry en Tessa konden brengen waar we deze laatste dagen weer een aantal nachten verbleven. We hadden inmiddels best veel spullen verzameld, al hadden we ook heel veel bij Fiona achter gelaten.

Toen we de auto terug brachten stond er exact 600.000 km op de teller! Wat een toeval :) Daarvoor moesten we natuurlijk wel een extra rondje over de snelweg rijden.

Wij hebben even ons zegje gedaan over Travelers Autobarn en wat een ruk- campers ze verhuren maar dat maakt natuurlijk niet zo heel veel uit. Gelukkig konden we in ieder geval niks kapot maken aan dat hok...

Toen we die weg hadden gebracht zijn we maar weer de stad (Perth) in gegaan, we wilden even de laatste spulletjes kopen. Maar wat gaat de tijd toch altijd snel! Toen we terug wilden richting Tessa en Gerry hadden we al snel in de gaten dat ze niet echt op een goede public transport locatie wonen. De bus ging ongeveer 1x per uur en we moesten ook nog een stukje lopen voordat we bij het juiste busstation waren. Toen we ongeveer hadden geraden waar we moesten zijn was het nog best even wat zoeken in het donker. Maar gelukkig vonden we het!

De volgende dag zijn we naar Fremantle gegaan voor onze sunday Sess. Dit doen ze vaak op zondag, met een paar vrienden of de kids etc. naar de pub en lekker wat eten en drinken. Dit zouden we thuis ook allemaal is wat vaker moeten doen. De mensen zijn hier over het algemeen zo makkelijk ondanks dat ze hard werken en ook een druk leven hebben. Het was die dag nog heerlijk weer en we konden mooi op het terrasje zitten. Ook hebben we een beetje rond gewandeld en gewinkeld.

Vanuit Fremantle zijn we met de trein naar Mandurah gegaan waar Terri ons op kwam halen. Tineke heeft vroeger bij Terri en Craig op de boerderij gewerkt. Alleen zijn Terri en Craig nou wel uit elkaar. De kinderen kenden Nathalie inmiddels (van de nachtjes bij Craig) en ook Terri was even vriendelijk als altijd. Daar zijn we 2 nachtjes geweest en dat was super gezellig. Terri heeft ons nog een gezichtsbehandeling gegeven en zo konden we er weer fris en fruitig tegen aan.

Op dinsdag zijn we terug gegaan naar Perth, waar we eerst nog gingen eten bij Thijs en Tamara. Dit zijn vrienden van Tineke die ze kent van de 1e keer dat ze hier was. Thijs komt uit Delden en heeft tijdens zijn backpack vakantie Tamara leren kennen. Inmiddels is dat al 100 jaar geleden en wil Thijs niet meer terug naar Nederland (wie kan hem dat kwalijk nemen). Tamara kwam ons ophalen van de trein en we gingen mee naar hun huis. Toevallig wonen ze in de buurt van Gerry en Tessa waar we 's avonds weer blijven.

Bij Thijs en Tamara zie je veel Nederlandse dingetjes van Thijs, dat is erg leuk om te zien. Nadat we daar een erg leuke avond hadden gehad heeft Thijs ons weer terug gebracht naar Gerry en Tessa. Gerry was nog even terug gekomen van de boerderij waar hij nou extra werkt om ons te zien en goodbye te zeggen. Ontzettend leuk!

De volgende dag hebben we al onze spullen klaar gemaakt voor vertrek en eigenlijk niks meer gedaan, in de nacht van donderdag op vrijdag zijn we naar het vliegveld gegaan en moesten we terug richting Nederland.

Dit hebben we nog wel gedaan via een overnachting op Dubai, waar we nog even snel hebben rondgekeken. Een erg indrukwekkende, drukke stad. Niet echt ons ding.

En toen was het echt het einde van onze langverwachte trip, 2 maanden lang hebben we ontzettend veel gezien en gedaan. We hebben 16.000 km afgelegd in die tijd en leuke mensen leren kennen en bekenden weer gezien. Voor 2 van die Aussie- lovers was het wel heel moeilijk om het land weer te verlaten. Maar waarschijnlijk komen we er wel een keer terug, Tineke heeft bedacht dat elke 2 jaar wel een mooi streven is (2016 moet echt lukken) en Nathalie zal er vast ook nog wel een keer terug komen.