Van Lake Grace naar Esperance - Reisverslag uit Esperance, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu Van Lake Grace naar Esperance - Reisverslag uit Esperance, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu

Van Lake Grace naar Esperance

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

10 April 2014 | Australië, Esperance

We kwamen mooi op tijd aan in Esperance. Doordat we hier niemand kennen moeten we woensdag en donderdag in een hostel verblijven. Op internet hadden we gezien dat er weinig hostels (eigenlijk maar 1) in Esperance waren dus toen we de YHA zagen staan hebben we gelijk geboekt. Alleen toen we hier aan kwamen was onze eerste gedachte; waar zijn we beland! Wat een verschrikkelijk vies hostel is dit. We werden eerst in een 6 persoons- kamer gestopt, dat was geen probleem maar wat we wel zagen was dat de bedden aardig aan de korte kant waren. Tineke mist ongeveer 10-15 cm voor haar benen, oeps! Na een korte wandeling door het hostel met een beetje gezeur en zelfspot over hoe verrot het wel niet was kwam de receptioniste opeens op ons af. Ze had een annulering gehad en of wij misschien met z'n 2 in een 4 pers kamer wilden. Nou dat wilden we wel! Spullen gauw over gepakt en daarna door Esperance gewandeld.

We hebben ons zelf maar getrakteerd op pizza om het hele hostel gebeuren een beetje te vergeten (best een goed excuus toch). In Esperance hebben ze een MCDonalds en dat betekent.... WiFi!
Maar helaas, dit was ons niet gegund want de WiFi lag eruit. Dan zat er maar 1 ding op en dat was; een biertje doen in ons hostel. Het zat alleen vol met allemaal stomme regels waar je wel en niet mocht drinken en zelfs met een vaste tijd!

Op een gegeven moment waren we aan het geinen over hoe het hier was en of we morgen niet beter al weg kunnen gaan i.p.v. vrijdag. Het idee bleef een beetje hangen maar we hebben het toch door gezet. De laatste druppel was voor ons het bed, de toilet en de douche faciliteiten. De lakens waar je onder lag roken naar frituurvet en voelden erg goor aan. Daarbij lag er een deken op je bed waar je niet met een uv lamp over heen wilt gaan, wat een vies ding. Iedereen ligt daar ook weer onder en wie weet of het gewassen wordt. Dus.... donderdag doen we de toeristische route en gaan we met gierende banden weg uit dit hostel!
We hebben onszelf maar een dag eerder in Lake Grace uitgenodigd en dat was geen probleem. Altijd leuk in Lake Grace!

• 10 April 2014 - 12:59

Michelle:

Bah, jammer dan weer zo'n vies hostel.. hopelijk is de rest beter!