Agnes water - Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu Agnes water - Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu

Agnes water - Airlie Beach

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

20 April 2014 | Australië, Airlie Beach

Vanmorgen op tijd (rond 7 uur) vertrokken om richting Airlie Beach te rijden. Het is een dag met vele km's rijden, zo rond de 750.
Helaas begon de ochtend niet goed voor Nathalie. Ze wilde iets pakken onderuit het kastje en op het moment dat ze het pakte en eraan trok schoot het in haar rug. Ai wat een pijn op dat moment, ze kon wel janken want het enige waaraan ze dacht was verdorie morgen is de tour!(Whitsundays)

De dag zelf was echt verschrikkelijk gezien we bijna 9! uur in de auto hebben gezeten en Nathalie op het laatst niet meer wist hoe ze moest gaan zitten. Tineke was de beste vandaag want die heeft alles gereden!
Gelukkig had Nathalie genoeg pijnstillers mee en dat hielp redelijk maar echt fijn was het niet. Tineke had gelukkig wel haar warmte gel mee en die had het 's avonds even in- en los gemasseerd. We slapen vandaag (donderdag) en morgen weer op een camping om een beetje alles op te laden (stroom) voor de komende dagen. De plek zelf is echt super, we zitten zo in het dorp/stad. Wel zijn de douches en toiletten niet echt je van het en is het eigenlijk een vieze bende. Enige wat oké is, is de straal water wat uit de douchekop komt. Vandaag gaan we maar eens echt koken i.p.v. wraps, want deze camping heeft een aardig grote keuken. Het plan was om pasta met saus en groenten te eten maar dat liep een beetje anders dan verwacht.

Nathalie had alle spullen klaar gezet zodat we zo aan de slag konden want het was bloedheet in die keuken. Zout hadden we niet nodig want het zweet druppelde zo al de pan in. Tineke pakt de saus en doet deze in de pan maar het zit er nog geen seconde in of een of andere jongen stormt op haar af en zegt: hey dat is mijn saus! (wel in het Engels natuurlijk) Verdraaid hij heeft gelijk, Tineke heeft PER ONGELUK de verkeerde pot gepakt. Na een o sorry ik had het niet gezien en een ik heb er nog niets mee gedaan wil je het nog hebben krijgt die jongen bijna een woede aanval. Nou we werden er echt even stil van en dachten; huh wat is dit nu dan weer! We hadden onze pot saus aangeboden en nogmaals sorry gezegd maar de saus werd eerst geïnspecteerd of het wel goed genoeg was. De hangbek van die jongen verdween niet en ach wij hadden er wel lol van. Die backpackers van tegenwoordig toch ook, heel bijzonder ;-)

De ochtend erna (vrijdag) ging het al een stuk beter met Nathalie, al bleef douchen en aankleden een hele beproeving. Om half 9 moesten we klaar staan voor onze tour naar de Whitsundays. De eerste stop was een look out point. Dit was zo mooi! Het water had allemaal verschillende kleuren en het zand was ontzettend mooi wit en alles is zo natuurlijk ontstaan, de aboriginals hebben hier zelfs vroeger gewoond. Waar niet in Australië ;)

Daarna even op de boot gewacht tot iedereen terug was, gezien dit nog even duurde konden mensen zich vermaken met een jump vanaf de boot de verkoelende zee in. Tineke heeft ook nog even gesprongen en Nathalie heeft maar veilig een foto genomen.

Daarna gingen we samen lunchen en konden we ook nog snorkelen. Er zijn zoveel mooie, gekleurde vissen daar te zien.

We raakten ook nog aan de praat met 2 dames van een jaar of 60 die samen op reis waren, elk jaar maakten ze een reis en dit keer was het Australië. Zelf kwamen ze uit Canada, hopelijk kunnen wij later ook nog zulke reisjes maken.

Airlie Beach zelf is een geweldig plaatsje, er is 1 hoofdstraat en je hebt er echt het vakantie idee. Er is een mooie lagoon waar je kunt zwemmen en er zijn veel leuke winkeltjes. Tineke haar neef heeft hier een tijdje gewoond dus moesten we ook echt alle winkeltjes af voor een leuk cadeautje.

Ook hier hebben we in het kader van goede vrijdag lekker pizza gegeten, wel was op goede vrijdag alles dicht dus dat was echt heel jammer. De pubs hier zijn ontzettend gezellig en hoofdzakelijk in de buitenlucht. Vergeleken met 10 jaar geleden (dat Tineke er was) is er bijzonder weinig veranderd.

• 20 April 2014 - 09:15

Mies:

Nice whitsundays, snorkelen/duiken dit keer?