Katherine- Kakadu National Park - Reisverslag uit Katherine, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu Katherine- Kakadu National Park - Reisverslag uit Katherine, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu

Katherine- Kakadu National Park

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

25 April 2014 | Australië, Katherine

Vandaag zijn we vanuit Tennant Creek naar Katherine gereden. Het was een flinke rit maar doordat we op tijd zijn vertrokken kwamen we rond een uurtje of 2/3 daar aan. In Katherine kun je verschillende dingen doen. Er zijn veel Gorges te zien, er is een school of air (daar zie je hoe kinderen les krijgen via de pc, gezien ze in de buiten gebieden wonen en daar geen school is) en er zijn veel dingen gericht op de aboriginal cultuur zoals musea's.

Wij willen graag een walk gaan doen en deze ligt midden in het National Park Nitmiluk. Het park zelf ligt in een schitterende omgeving en we worden nieuwsgierig aangekeken door de wallabies die heen en weer springen. Mensen schuw zijn ze echt niet en we zien bij de buren gebeuren waar ze je altijd voor waarschuwen. Ruim je rommel op want het wildlife komt overal bij. En deze wallabie was druk bezig met eten zoeken voor haar en haar little Joey. Het zijn ontzettend mooie beesten om te zien.

Het bleef aardig lang licht vandaag en we konden dan ook fijn nog even buiten zitten. Het is hier namelijk echt een stuk warmer als voorheen. Je hoeft maar iets te doen en het zweet loopt je van het lichaam af. Normaal hoor je je na een douche fris te voelen maar dat gaat hier niet echt op.

We kruipen er op tijd in want morgen gaat om 6.00 uur de wekker weer, we willen zo vroeg mogelijk die walk doen. Het is maar 3.8 km maar in de brandende zon wil je zoiets niet doen.

Vanmorgen (donderdag) op tijd er uit voor onze ochtend wandeling. Helaas zijn veel Gorges gesloten en mag je nergens zwemmen i.v.m. de krokodillen. Eenmaal begonnen aan de walk hoorden we een kabaal/gekrijs. Nathalie wist nog precies wat dat was van haar vorige keren in Katherine. Het waren vleermuizen en aardig veel ook. Eventjes wat foto's gemaakt van deze hangende boom vriendjes en we konden weer op weg. Tijdens onze walk was er echt een super mooi uitzicht over de Gorges, ontzettend indrukwekkend!

Na de wandeling waren we toe aan wat verkoeling en gelukkig had deze campsite een zwembad dus de verkoeling was zo gevonden. Na zo'n wandeling wil je heel erg graag het zwembad in duiken.

Het volgende wat we wilden doen was Edith Falls. De naam zegt het al er was een waterval. Niet een hele grote maar het was er wel erg mooi om te zien. Tineke is wezen zwemmen en het water was er heerlijk koel.