Kakadu- Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu Kakadu- Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu

Kakadu- Darwin

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

28 April 2014 | Australië, Darwin

Vrijdag ochtend werden we wakker en dachten allebei hetzelfde; weg uit Kakadu! Er waren nog een paar dingen open en die lagen op onze weg richting Darwin dus dat konden we mooi doen. Alleen stond er een park ranger te controleren voor de ingang. Of wij een kaartje hadden? Nou nee mevrouw we hebben het gister 2x geprobeerd maar er was niets meer. Ze leek niet 100% overtuigd van ons verhaal, ook al had ze er meer mensen mee gehad. We konden nu wel een kaartje kopen bij haar met de creditcard, 25$ per persoon. Eigenlijk vonden we het veel te duur voor die paar uurtjes en hebben maar gezegd dat we geen creditcard hadden. De rit zelf door Kakadu is wel erg mooi. Misschien als het juiste seizoen er is, is het vast heel mooi en toegankelijk.

Daarna op weg gegaan naar Darwin. We kwamen aan op Anzac Day dat is een soort 5 mei maar dan in Australië. Het was ontzettend druk in de stad, overal waren de cafés vol, erg luidruchtig en het zag er gezellig uit. De parkeerplekken waren wat minder goed te vinden dus maar besloten om een camping te gaan zoeken. (na een kleine stop bij de Mac voor Skype en FaceTime)

We hadden 2 campings gevonden maar de 1e die zat om 5 uur al dicht. Zo irritant dat alles zo vroeg dicht gaat. Maar we hadden er nog 1 gezien en die had nog plek! We blijven hier 2 nachten staan en dat is wel een erg fijn voor uitzicht. We staan in een hoekje wat volgens ons eigenlijk niet echt een plekje is maar we staan lekker in de schaduw, dat scheelt al enorm.

De caravans en busjes op ons veld zijn echt gigantisch! Niet normaal! Die naast ons heeft zelfs nog uitgebouwd met houten vlonders waar een wasmachine opstaat! Al met al erg overdreven maar leuk om naar te kijken. De mensen blijven hier volgens ook mega lang op de camping staan, misschien wonen ze er soms wel. We kunnen hier in ieder geval nog lekker buiten zitten tot het donker is want er zijn niet zoveel muggen.

Vandaag is het de aller eerste koningsnacht en daar hebben we natuurlijk een biertje op gedronken.

Zaterdag vrij weinig gedaan en lekker rustig aan gedaan. We hadden een zwembad bij de camping en dat is natuurlijk heerlijk vertoeven als het warm is. De was zat alweer in de wasmachine en nadat we dat hadden opgehangen zijn we richting de stad gegaan. Darwin is en blijft een leuke stad! We zijn wat wezen drinken bij een café en uiteindelijk daar ook maar gegeten. Toevallig was er ook net een bruiloft feestje aan de gang, we hebben ons erg vermaakt om de outfits van de gasten. O my god wat zagen die er uit, afschuwelijk vooral de dames.

Toen we de was er af wilden halen zat er een pad op onze was. Hij zat er erg gemakkelijk en we hadden niet het idee dat hij van plan was om er 123 af te gaan. Nathalie had een goed idee (dacht ze), als ze nu de lijn is heen en weer zou schudden valt hij er vast vanzelf af. En dat deed hij dus ook alleen..., we zagen hem niet meer en onze was hing er nog, haha dus maar op goed geluk overal de voeten neer gezet en geduimd dat hij niet op onze voeten sprong, of erger; wij de pad zouden pletten.

In de avond lekker gerelaxt, het klimaat is hier erg goed. 's Avonds slapen we goed en overdag is het lekker zonnig.

• 29 April 2014 - 13:20

Mies:

Darwin is geweldig, veel plezier nog!!