Hayes Creek - Fitzroy Crossing - Reisverslag uit Halls Creek, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu Hayes Creek - Fitzroy Crossing - Reisverslag uit Halls Creek, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu

Hayes Creek - Fitzroy Crossing

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

06 Mei 2014 | Australië, Halls Creek

Maandag op tijd eruit gegaan want Tineke heeft een date. Haar tour guide van tien jaar geleden is in Katherine en wij komen toevallig door Katherine vandaag. We hebben er 40 km voor om moeten rijden maar dat was het waard. Wat een figuur die Sauce,we hebben ons kapot gelachen om,- en met hem. Na deze reünie zijn we verder gereden richting Kununurra. Eenmaal daar hadden we buren met de leeftijd van 91! ( man 82 ) Geweldig toch dat je op die leeftijd nog zo goed kan reizen. We hadden wat gehakt en groente van Sauce mee gekregen maar de groente moesten we helaas inleveren bij de grens. Het is namelijk verboden om van de verschillende staten etenswaren mee te brengen de grens over. Ze controleren daar heel zwaar op. Met het vlees waren we in eerste instantie erg blij maar we zijn tot de conclusie gekomen dat dit vlees niet zo heel lekker was.

Dinsdag ochtend wederom op tijd vertrokken want we willen naar Fitzroy Crossing rijden, dit is ongeveer 650 km. We merkten dat er gister een vogel in onze grill is gevlogen. Gezien de hitte is het verstandig om deze eruit te halen want dat gaat enorm stinken. We hebben de auto aan de kant gezet, tak gepakt en alle moed bij elkaar geraapt om de vogel eruit te halen. We zijn ontzettend aan het gillen geweest want toen we er aan zaten leek het net of hij nog bewoog. We hebben het gefilmd en tja beelden zeggen meer dan woorden. Uiteindelijk is het Tineke gelukt met een bult bah en ieh om de vogel eruit te pulken.

We maken een lunch break in Halls Creek en net als we weg willen gaan gebeurt en wat engs. Vanuit Nathalie haar kant loopt er een aboriginal voor onze auto langs en gaat ineens aan de kant van Tineke staan en kijkt ons aan en wijst. Deze meneer had niet de meest frisse blik en we dachten hetzelfde... wegwezen!

Een km of 150 voor Fitzroy Crossing begeeft onze 5de versnelling het! We weten dat het een oude auto is maar dit is niet wat we willen. We zoeken een camping en vanuit daar bellen we de road assistence. Morgen ochtend komt er iemand langs om te kijken wat er scheelt aan de versnellingsbak.