Fitzroy Crossing - Broome - Reisverslag uit Fitzroy, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu Fitzroy Crossing - Broome - Reisverslag uit Fitzroy, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu

Fitzroy Crossing - Broome

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

06 Mei 2014 | Australië, Fitzroy

We hebben in totaal 3 dagen stil gestaan in Fitzroy Crossing. Het was niet het meest makkelijke onderdeel wat er vervangen moest worden; de versnellingsbak. Het duurde nogal lang omdat de communicatie echt slecht was. Wij moesten overal achter aan bellen want Travellers Autobarn kende de terugbel functie niet. Gelukkig hadden we een zwembad erbij en hebben we een ontzettend lief echtpaar ontmoet; Richard en Winnie. Ze zijn eind zestig en waren ontzettend leuk om mee te kletsen, dat verzachte het leed van het wachten. Helaas gingen ze iets eerder dan ons weg maar we gaan dezelfde kant op en we weten op welke camping ze staan in Broome dus wellicht komen we elkaar nog tegen.

Vrijdag werd de Van om 9 uur opgehaald en rond kwart over 2 kregen we hem weer terug. We hebben gauw alles ingepakt en zijn heel snel op pad gegaan. Doordat we wat verlaat waren zaten we op een strak tijdschema. Afgezien van tanken zijn we nergens gestopt om er zo voor te zorgen die avond nog in Broome te komen. Bij het tankstation in Fitroy Crossing sprak een mevrouw ons aan, ze had nog groente en fruit over of wij dat wilden want ze ging de grens over en dan zouden ze het moeten weggooien. Dat kwam ons natuurlijk goed want afgezien van de vitamine tabletten eten we weinig fruit, we hebben het dankbaar in ontvangst genomen.

Eenmaal in Broome de camping gebeld waar het echtpaar uit Fitzroy Crossing stond maar de receptie was gesloten en we waren helaas te laat om hier te overnachten. We hadden nog een andere gezien en deze had nog plek voor ons. In eerste instantie dachten we dat we zo ergens konden gaan staan maar dit ging helaas niet door. Omdat er tegenwoordig ook in Australië veel misbruik wordt gemaakt van campings waar je zo op kunt rijden etc. zit alles op slot. Voor de toiletten en douches heb je dan sleutels en/of toegangscode nodig. Wij hadden een heel mooi plekje aan het water maar daarna moesten we echt weer terug naar onze budget plek op een veldje. Zwaar leven is het als budget backpackers...

• 13 Mei 2014 - 10:32

Lotte:

Hey Nathalie,

Bedankt voor je kaartje! Fijn te lezen dat je het naar je zin hebt. Je zult een hoop verhalen hebben als je terug bent. en wat een mooie foto's toch elke keer weer. Ik kan niet wachten. Hier is het weer op het moment niet best, maar als het van de zomer maar goed is is het prima. Neem de zon maar mee vanuit Australie.
    Geniet nog van jullie laatste weekjes!

groetjes Lotte