Exmouth - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu Exmouth - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu

Exmouth

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

16 Mei 2014 | Australië, Exmouth

Vrijdag konden we dan op weg naar Exmouth! Onderweg ontzettend veel water gezien, overal overstromingen en stukken highway zijn afgesloten. Het was nog wel erg spannend of we Exmouth zouden redden en we hebben op sommige stukken ook doodsangsten uitgestaan dat de auto maar niet kapot zou gaan van al dat water. Sommige stukken zijn we zelf het water in gelopen om te kijken hoe diep het was, je kunt dat totaal niet inschatten en je moet soms wel tientallen meters door hoog water rijden. Bij sommige auto's golft het water over de motorkap heen en die veroorzaken veel golfslag waardoor onze camper het een beetje zwaar had. Gelukkig is die het blijven doen en is er niks stuk gegaan.

Bij Exmouth is er een national park aan de kust waar je kan camperen. Het is wel back 2 basic met alleen wc, echter voor 3 dagen redden we ons wel dobberend in de zee.

Nathalie was er 4 jaar geleden geweest en toen stond ze op Tulki Beach (mooi dichtbij de snorkel stranden), dat was zo mooi dat we daar graag wilden staan. Helaas zat het al vol en moesten we nu naar de Kurrajong campground. Het is namelijk een wie het eerst komt wie het eerst maalt,- en een vol is vol principe.

Al met al hadden we eigenlijk geluk dat Tulki beach vol was, we waren even gaan kijken en het was zo veranderd. Hoe rustig het 4 jaar geleden was zo volgepakt stond het nu. En onze campground was echt top! Mooie grote plekken en je had ruimte zat tot de volgende plek. Boven aan de camping (weg naar het strand 50m) stond een picknicktafel en dat was rond de zonsondergang gezellig, vol met mensen waar je mee kon kletsen en iedereen geniet van het geweldige uitzicht. Wat is er nou mooier dan bier drinken met hapjes en de zonsondergang kijken. Wij weten nu al dat we dit echt gaan missen in Nederland.

Er waren 2 mooie stranden waar je kon snorkelen; Oyster Stacks en Turquoise Bay. Wel is het jammer dat de campings vanaf volgend jaar alleen nog maar online zijn te boeken. Weg is dat vrije gevoel wat je krijgt als je naar het Ranger Station rijdt en hoopt dat er nog een plek is. Nu moet je straks gaan plannen wanneer je naar het National Park wilt. Maar zoals de campgroundhost al tegen ons zei; we gaan gewoon mee met onze tijd en dat is natuurlijk ook zo maar we merken dat sommige dingen in de afgelopen jaren echt veranderd zijn (zoals overal) en dat is wel jammer.

We hebben het erg leuk hier. De avonden en ochtenden waren erg winderig en als je op dat moment naar de wc ging dacht je dat je er zo afwaaide, haha. Maar de wc zelf was schoon, voordat je er op ging zitten moest je eerst met een wc borstel een goedje in de binnenkant van de wc smeren (biologisch afbreekbaar) en natuurlijk had je wel een gat waar het in viel. Zodra je klaar was moest je weer dat spul erin smeren, maar de wc zelf stonk gelukkig niet.

De stranden waren ook super mooi, bij Oyster Stacks heeft Nathalie nog even gesnorkeld en mooie visjes gezien. En het aller belangrijkste was..... zonnen, we zijn mooi bij gekleurd. Het was een prachtig park waar we echt hebben genoten.