Coral Bay richting Geraldton‏ - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu Coral Bay richting Geraldton‏ - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu

Coral Bay richting Geraldton‏

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

16 Mei 2014 | Australië, Coral Bay

Na 2 nachten in Coral Bay zijn we verder gegaan richting Denham (Shark Bay). We kwamen hier tegen het einde van de middag aan, een prachtige plek! Voordat je er bent moet je een heel stuk van de North West Coastel Highway af, er zijn hier heel veel mooie dingen te zien. Helaas kunnen we niet alles zien dus hebben we ons beperkt tot een aantal highlights :)

Op weg naar Denham kwamen we langs Shell Beach, dit is een strand wat alleen bestaat uit schelpjes, het is ongeveer 110 km lang. Wij hebben geprobeerd hier springfoto's te maken. Alleen zijn wij natuurlijk niet zo lenig. Nadat we dit ongeveer 50 keer per persoon hadden geoefend hadden we toch een paar foto's. Er was wel ontzettend veel wind en het is ook al een stuk kouder rond Coral Bay.

In Denham aangekomen hebben we een rondje gereden door town, dit is 1 straat langs de zee. Wij vonden een hele leuke camping waar we ook weer boeken konden wisselen. Zo kunnen we de hele tijd nieuwe boeken lezen zonder dat we ze allemaal hoeven te kopen. De camping zag er super netjes uit! Er waren op dat moment veel mensen op de camping omdat er iets bijzonders te doen was die week. Waarschijnlijk iets met vissen want ze hadden allemaal boten mee. Nadat we gezellig gegeten hadden moesten we natuurlijk naar de Pub! In Denham is namelijk the Most Westerly Pub! Daar was Tineke 2 jaar geleden ook geweest en nu moet Nathalie dus ook mee.

Toen we daar binnen kwamen werden we al gelijk aangekeken, mensen in zo'n klein dorpje weten gelijk wanneer er "nieuwe" mensen zijn! We gingen aan de bar zitten en bestelden ons maar is een pint bier! En wat een geluk hadden wij, er was Karaoke avond!! Al gauw kwamen er mensen met ons praten, waar we vandaag kwamen en wat we hier deden. Hartstikke leuk 2 nieuwe meiden in de pub :) Vervolgens moest Tineke mee doen met de karaoke, ze ging samen met een meneer (Brad) Tina Turner zingen met Simply the Best. Het was natuurlijk afschuwelijk maar wat hebben we gelachen. Het was er zo verschrikkelijk leuk en wat hebben we een lol gehad en leuke mensen leren kennen. 's Avonds werden we zelfs netjes naar huis gewandeld door een stel heren die op dezelfde camping moesten zijn.

De volgende ochtend waren we ietwat brakjes maar zijn we snel in de auto gesprongen naar Monkey Mia. Dit is vlakbij Denham, er zijn hier veel dolfijnen te zien. Je kunt hier kijken hoe ze de dolfijnen voeren. Dit hebben we natuurlijk bekeken en daarna hebben we nog een beetje rond gewandeld. Vervolgens zijn we weer richting Denham gereden om vervolgens de weg te vervolgen richting Geraldton. Omdat we nogal laat waren vertrokken vanuit Denham/ Monkey Mia hebben we die dag niet mega veel gereden. We zijn bij Galena Bridge campground blijven slapen. Hier waren erg veel mensen en het was een hele mooie (gratis) plek naast een creek.

De volgende dag zijn we redelijk op tijd verder gereden richting Geraldton, dit is ongeveer een rit van zo'n 350 km, en aangezien we de toeristische route wilden nemen, hadden we hier wel even de tijd voor nodig. Vanaf de campground zijn we richting Kalbarri National Park gegaan, hier heb je de Natures window. Het is een prachtig stuk natuur. Wel moesten we een km of 12 via dirtroad, dit was een beproeving. We hebben in Kalbarri vooral erg lang gedaan over foto's maken :) Je had echt een prachtig uitzicht over de gorges maar deze hebben we niet bewandeld.

Via Kalbarri zijn we langs de kust naar Geraldton gereden. Hier kwamen we tegen het einde van de middag aan en hebben we een leuke campground gevonden.