Julia Creek - Tennant Creek - Reisverslag uit Tennant Creek, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu Julia Creek - Tennant Creek - Reisverslag uit Tennant Creek, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu

Julia Creek - Tennant Creek

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

23 April 2014 | Australië, Tennant Creek

Jippie Sietze en Marion zijn vandaag jarig! Eventjes geappt en daarna vlot op pad gegaan. De wekker ging vandaag om half 6 want ook vandaag moeten we een lang stuk rijden. Om precies te zijn 917 km!!!! Maar net als de dagen ervoor hebben we een mooie omgeving, dat doet een hoop goed. Wel was het een oversteek dag voor dieren, eerst stak er een soort leguaan over, die was aardig aan de grote kant en even later zelfs koeien! Dit was wel heel bijzonder om mee te maken al dat wildlife op de snelweg.

Wel hadden we al tijden last van mieren maar geen idee hoe dat kon. We kwamen er ook per toeval achter, we wilden drinken pakken en zagen ineens al die mieren lopen over de achterkant van het bed en bij verdere inspectie zagen we dat er wat uit de tuinslang kwamen. Die gebruiken we zelf niet dus toen we die wilden uitklappen was dat ook even een "o mijn god momentje". De vloer zag ineens zwart van de mieren. Er zaten wel duizenden in die slang en al gauw hadden ze ook onze benen gevonden, bah! We hebben de slang maar in een dichte zak gedaan en hopen dat het nu is afgelopen met die mieren. (de slang is eigenlijk bedoelt om het waterreservoir te vullen met water)

Rond 17.00 uur kwamen we aan in Tennant Creek. We hadden geen geld meer dus we moesten eerst even de pin automaat opzoeken. Helaas werd deze zoektocht bruut verstoord door de sirene en zwaailichten van de politie. We zagen hem al staan toen we er langs kwamen en toen we het geluid hoorden zei Nathalie al meteen tegen Tineke; dat is voor je gordel. Tineke had de gordel onder haar arm want na zo'n lange tijd zweet en snijdt dat. Maar de man dacht blijkbaar dat ze geen gordel om had gehad. Hij kreeg nog even assistentie van een andere auto maar deze wuifde hij weg. Tineke haar rijbewijs en internationale rijbewijs werden gecheckt en alles was goed dus we konden weer op weg. Volgens ons hadden ze vrij weinig te doen en hadden ze zin in sensatie want 2 minuten later reed hij weer met sirene etc. langs ons heen. Altijd wat te doen in Tennant Creek blijkbaar.

Het eerste wat ons op valt zijn de Aboriginals in dit plaatsje. Het zijn er echt gigantisch veel en allemaal slenteren ze maar over straat.
Misschien dat we daarom ook zo veel politie zien rond rijden.

Eenmaal gesetteld op de camping wilden we wat koffie maken met ons nieuwe gasstelletje. Alles via de instructies gedaan maar voor we het aan konden steken vloog de knop er al weer af en bleef de gasbus niet meer klem zetten. De buurman leek wel handig (hij was met zijn auto bezig) en hem maar even om hulp gevraagd. Hij keek er naar en zei; neem die van mij maar want ik gebruik hem toch niet en ik kan die van jullie wel maken. Uhm ok is goed dachten we zolang wij maar koffie en thee kunnen maken. En het lukte uiteindelijk ook nog dus dat was helemaal mooi!

Morgen (woensdag) hebben we ook een lange dag voor de boeg dan moeten we 680 km rijden. Maar dat is ook het aller laatste lange stuk wat we moeten rijden. De rest zijn allemaal kleinere afstanden en is er tussendoor ook meer te doen.