Darwin - Hayes Creek - Reisverslag uit Darwin, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu Darwin - Hayes Creek - Reisverslag uit Darwin, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu

Darwin - Hayes Creek

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

28 April 2014 | Australië, Darwin

Zondag ochtend lekker pannekoekjes gebakken in onze nieuwe pan, ze waren heerlijk! We hebben alles op ons gemakje opgeruimd en toen we weg wilden ging de slagboom niet meer open. Wat bleek, de check out was om 10 uur en het was 10.20 uur, oeps. Maar hij wilde de slagboom nog wel open doen, we kregen wel een waarschuwing mee van hem dat ze bij sommige campings een boete geven.

Litchfield was maar 116 km dus we waren er zo. Als eerste zijn we naar de Buley Rockhole gegaan maar dat was zo druk dat we de camper niet eens kwijt konden. Iets verder op zat Florence Falls, daar konden we de camper iets makkelijker kwijt. Eenmaal daar aangekomen zagen we al een super gave waterval! (Nathalie is er al een keer geweest in 2010, maar het blijft een geweldig uitzicht!)

We moesten 135 treden naar beneden (beetje steil) en zo kwamen we uit bij de waterval. Je kon hier zwemmen en dat was een heerlijke verkoeling. Wel moesten we het water delen met vissen en het waren geen guppies! Het was echt mega druk en dat haalt toch een beetje de geniet factor weg. Na de steile klim omhoog zijn we het nog een keertje gaan proberen bij de Rockhole. Gelukkig was er plek en ook dit was zo ontzettend mooi. Het was een soort rivier maar met een flinke stroming en overal kon je op rotsen zitten en bepaalde stukken waren wel erg diep. We blijven ons verbazen over mensen die ondanks de waarschuwingsborden toch vanuit de hoogte in het water springen. Je weet namelijk nooit hoe diep het is en of er een rotsen onder het water liggen.

Na de Rockhole wilden we op zoek gaan naar een campground en kwamen we uit bij Wangi Falls. Dit is de enige plek waar je niet mocht zwemmen i.v.m. de krokodillen. Maar ook deze watervallen zijn zo gaaf! Er zat ook een walk bij maar die was voor de helft dicht i.v.m. de regenval. Dit was het enige wat we nog konden bekijken want de rest zat dicht of je had een 4WD nodig.

Het begon ook nog iets te druppelen dus de keuze was snel gemaakt... op naar Pine Creek i.p.v. hier overnachten. Onderweg kwamen we een rest area tegen net voor Hayes Creek, er stonden al aardig wat mensen dus ons busje er maar bij gezet. Het regende eventjes heel hard maar na een tijdje was dat ook gestopt. Onze overburen waren al gezellig met elkaar aan de klets en wij hadden de grootste lol want we konden gelijk horen dat 1 stel Nederlanders waren. Tineke was een kopje thee aan het zetten toen de Australische man ons vroeg of we zin hadden om gezellig bij hun te komen zitten en te kletsen. Kijk daar houden we van!!!
Het waren ontzettend leuke mensen en het was erg gezellig. Gelukkig was het al wel iets koeler toen we naar bed gingen maar de horretjes moesten weer dicht want die vervelende beestjes kwamen binnen door de aller kleinste gaatjes.

• 29 April 2014 - 13:18

Mies:

Ieeeeh! Beestjes :P

• 01 Mei 2014 - 12:08

Opa:

Moi, deerns zo a,s ik hier leaze geet ' t jullie wal good , hei door goot weer , zeker better a,s wi,j , hier is , t bedompen en gries net a,s miene heure n'o wieters heb ik ok al geen ni,js
    Ik schieve nog wal un moal de groeten van mien. Kusjes. Opa.