Broome - Port Hedland - Reisverslag uit Port Hedland, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu Broome - Port Hedland - Reisverslag uit Port Hedland, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu

Broome - Port Hedland

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

14 Mei 2014 | Australië, Port Hedland

We hebben 2 heerlijke dagen gehad in Broome. We hadden geluk met het weer en konden dan ook eindelijk een keertje in de zon liggen. Tineke in de volle zon en Nathalie afwisselend onder de parasol en in de zon.

Broome zelf is een erg klein plaatsje maar het voelt gezellig aan. Van de vorige keer wist Nathalie dat er een markt was en we hadden geluk want de markt was er dit weekend. Vorige keer hadden we een heerlijk sapje gedronken en dat moesten we dit keer natuurlijk ook doen. Het sapje/smoothie viel een beetje tegen uiteindelijk maar was wel lekker verfrissend.

Gezien we er 2 dagen waren konden we mooi de zonsondergang kijken en die was echt ontzettend mooi. Al dachten de mensen om ons heen waarschijnlijk dat we Japanners waren, zoveel foto's maakten we. Tineke had ook een dingetje wat ze graag wilde doen, ice coffee drinken waar ze 2 jaar geleden ook was geweest. Zo gezegd zo gedaan. Nathalie maakte alleen wel de fout door op een koffieboon te kauwen die ze als decoratie er op hadden gedaan. Nathalie kent alleen van die chocolade bonen op ice coffee's en die zijn altijd erg lekker, tegenvaller dus! Maar de ice coffee zelf was nice. Ice coffee's moeten ze in Nederland ook is wat meer verkopen, Tineke drinkt bijna dagelijks een halve liter ice coffee. (Ice coffee chill van Brownes) Dat wordt afkicken!

We hadden besloten dat we maar eens lekker uit eten gingen. We hadden een Indiaans restaurant gezien en die wilden we wel proberen, helaas was dat alleen take away. Maar per toeval kwamen we bij een ander restaurant terecht dat ook ontzettend lekker was. Tineke had een Baramundi Curry en Nathalie had een Chicken Korma. Het was zo ontzettend lekker, dat was het geld ook dubbel en dwars waard.

We hadden zaterdag nog gezellig bij Winnie en Richard gezeten en zoals de vorige keer werden we nu ook goed verwend. Winnie had een likeurtje gekocht een paar plaatsjes terug en dat wilde ze graag met ons delen. Het was een heerlijk likeurtje en het smaakte naar Haagse hopjes.

Maandag was het alweer tijd om te vertrekken richting Port Hedland. We vonden een roadhouse net voor Port Hedland en besloten hier te overnachten. We werden opgewacht door Bill en zijn trouwe viervoeter Chainshaw (wat een naam). De hond vond ons wel boeiend en bleef gezellig bij ons zitten in de hoop wat van ons avond eten mee te krijgen, helaas voor hem delen we niets. Die nacht zelf was het zo koud dat we onze slaapzakken weer te voorschijn moesten toveren. Het was een aangename verrassing die kou, de laatste tijd was het namelijk bloed heet in de nacht. De toilet en douche voorzieningen lieten erg te wensen over en we zijn tot de conclusie gekomen dat de toiletten na een festival nog schoner zijn! O, wat ontzettend vies was het daar. Tineke heeft zich dapper gewaagd aan een douche maar Nathalie heeft de douche dit keer fijn overgeslagen.

Karaijini is ons volgende doel. Helaas kunnen we met onze Van niet op de gravel road en laten nu net bijna alle wegen uit gravel bestaan in Karaijini. Gelukkig zijn er nog wat dingen te zien en te doen waar je niet voor over gravel hoeft. We hebben in elk geval al bedacht dat we nooit meer een Van huren maar gewoon een 4wd. Daarmee kom je een stuk verder in the outback van Australië.