Van Brisbane via Surfers Paradise naar Noosa - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu Van Brisbane via Surfers Paradise naar Noosa - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu

Van Brisbane via Surfers Paradise naar Noosa

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

18 April 2014 | Australië, Surfers Paradise

Vandaag gaan we de camper ophalen.

De weg naar de camper ophaalplaats was verschrikkelijk, wat slepen met die backpacks! En Tineke haar backpack is echt niet gemaakt voor wandeltochten! Toen we de camper op gingen halen vertelden ze ons dat we de camper pas in de middag op konden halen, dit hadden ze ons wel door gegeven per mail, die we niet standaard kunnen lezen dus een gevalletje; miscommunicatie! We moesten maar weer even wat gaan doen en ze gingen er zo snel mogelijk voor zorgen dat de camper gereed werd gemaakt.

De camper ziet er behoorlijk versleten uit (niet beter dan een Wicked Van), er staan ontzettend veel kilometers op en alles is oud en vies. Maar oké het mag de pret niet drukken. Wij zijn lekker op weg gegaan naar Sufers Paradise want we moeten nog even op de foto met het bordje; Surfers Paradise. Omdat het gehele stuk in 1x rijden te ver was en we erg laat vertrokken hebben we illegaal geslapen bij een MC Donalds net boven Surfers Paradise. Tineke stond hier doodsangsten uit omdat er behoorlijke boetes staan op illegaal ergens slapen maar Nathalie sliep rustig door. Nou slaapt die sowieso overal wel zodra ze haar ogen dicht doet, maar oké.

Op weg naar Surfers Paradise was het wel een beetje slecht weer en duurde het even voordat we het bordje "Surfers Paradise" hadden gevonden. Snel even wat fotootjes gemaakt en toen naar Noosa gereden.

Noosa is een hele mooie plek aan de oostkust, wel heel toeristisch maar net iets minder druk. We slapen daar bij de oude fysio van Tineke, deze mensen zitten zelf in Nederland maar wij mogen hun huis wel gebruiken om een nachtje te blijven! Geweldig toch! Dit doen mensen in Nederland nooit! Je blijft je erover verbazen hoe makkelijk dat soort dingen hier gaan, hoe gastvrij de meeste mensen zijn en niet moeilijk.

Deze mensen hebben een aantal jaren geleden dit huis zelf gebouwd, wat een prachtig huis op een prachtige locatie! Het zit tegen een berg aangebouwd en je hebt een geweldig uitzicht! Wij snappen wel dat ze absoluut niet terug willen naar Nederland.