Grey River tot Halls Creek - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu Grey River tot Halls Creek - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu

Grey River tot Halls Creek

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

23 Juli 2010 | Australië, Sydney

7-4
Het eerste wat we maar hebben gedaan is de auto schoongemaakt.
Want die was echt total vol met rood stof.
Alles maar dan ook alles zat onder haha.
We hadden toch tijd om dit te doen want virginie en ik wooden graag een douche hebben na 4 dagen haha.
De eerste halte na karajini is Port Hedland.
Eenmaal daar aangekomen vinden we het plaatsje niet echt leuk en besluiten we verder te rijden naar de Grey River.
Daar was een gratis parkeer plek en gratis is altijd goed :D
Eenmaal daar aangekomen was het nog best wel druk.
Na een tijdje heen en weer te hebben gereden met de auto staan we eindelijk recht.
We stappen uit en gaan aan het avondeten beginnen.
Na het eten zien we iets wat we liever niet hadden willen zien.
Een hel enge glimmende spin!
Gauw iedereen de auto in maar eenmaal daarin bedenken we shit de matrassen liggen nog buiten!
Ik was de sjaak want ik had als enige schoenen aan haha
En natuurlijk leo als ik ben valt 1 van de matrassen op de grond.
Dat was echt zo eng want de grond zat vol met spinnen
Ik heb het overleefd maar de nacht was vreselijk want we sliepen met allen in de auto en ook met alle deuren dicht.
Deze waren dicht want onze gedachte was: spinnen kunnen klimmen haha.

8-4

Niet met het allerbeste humeur word ik wakker en gelukkig besluiten we gauw verder tegaan.
We gaan naar Port Smit.
Het enige nadeel aan die was was dat het een zandweg was.
Dat leidde dus naar heen en weer gaan in los zand best irritand.
De camping was wel leuk we waren er optijd dus we konden mooi een wasje draaien en hopen dat onze kleren weer schoon zouden worden ipv van al het rode stof haha.
Ze hadden daar erg schattige kangaroe’s ze waren zo tam dat ze lekker bij je kwamen of gewoon hup midden op de weg gingen liggen.
Deze avond lekker relaxr gekookt en zalig muziek geluisterd op marion haar laptop.

9-4
Vandaag gaan we richting Broome rijden, dit is maar een kleine afstand dus we zijn er zo.
Onderweg komen we nog wat bekenden tegen en die vertellen ons dat hun ook nog nachtje in Broome blijven erg gezellig :d
We staan echt op een super relaxte campsite.
Leuke buurvrouw waar we nog even een biertje mee hebben gedronken.
En voordat we het wisten was het alweer tijd voor de Sunset.
Dit moest er spectaculair zijn en als een echte reiziger “kuch” konden we dit niet missen!
Nou het viel dus echt erg tegen, het enige wat mooi was was mijn bier en het telefoontje naar Nederland haha.
Maar goed je hebt het weer niet altijd in handen want het was gewoon te bewolkt om iets te zien.
We besluiten na deze teleurstelling om maar lekker naar de campsite tegaan en daar tegaan eten en onze welverdiende biertjes op te drinken :D
10-4
Vanochtnd optijd eruit want we graag even over de locale markt lopen.
Erg leuk het was een sort van braderie idée.
Daar heerlijk sapje gehaald vers van de pers. Afentoe moet iets gezond natuurlijk wel want behalve de appels eten we niet echt gezond .
De enige vitamientjes wat we binnen krijgen is groente uit blik haha
Na dit ochtend tripje rijden we verder naar Derby, virginie heft daar een vriend zitten dus je ergends in de buurt bent moet je er gewoon even langs :D
We komen de bekende wickedvan ook weer tegen en zo staan we met hun gezellig te kletsen.
Hun hebben ook het zelfde idée om richting de Bungle Bungels tegaan dus we willen kijken of we samen wat kunnen huren.
Maar in Halls Creek komen we erachter dat alles gesloten is omdat het zo erg geregend heef , dus helaas geen bungles voor ons.
We gaan samen met de jongens de komende dagen samen reizen, we gaan nu eenmaal toch dezelfde kant op :D
Tot onze verbazing hebben ze op de camping een zwembad!
Daar natuurlijk optimal gebruik van gemaakt :D
S’avonds leuke kaartspelletjes gespeeld en voor de verandering laat naar bed haha

• 23 Juli 2010 - 10:38

Hannie:

Goed zo Nat je leert het al nu de rest nog.
    hahahaha

GROETEN UUT BORCULO