Gregory National Park tot Pine Creek - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu Gregory National Park tot Pine Creek - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu

Gregory National Park tot Pine Creek

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

29 Augustus 2010 | Australië, Sydney

Vanochtend optijd uit de van gesprongen want we moeten even wat km terug rijden want we willen een walk doen.
Ik loop voorop maar ik word gehinderd door een erg grote spin.
Ben blij dat ik dit met me mega slechte ogen zag want ik zou me niet willen voorstellen om met me neus in dat web te stappen en dan die spin op me te hebben brrrr
Na een heldhaftige omweg besluiten de meiden na een tijdje te stoppen.
Ik geef ze geen ongelijk want het was om 9 uur al bloed en bloed heet.
Maar wat ik van tante mim heb geleerd is altijd doorzetten :D
En het is even afzien maar het was het absoluut waard om verder te lopen.
Vies beplakt kom ik naar beneden gestruikeld want het pad was niet echt goed aangegeven haha
We rijden hierna verder naar Katherine.
Maar onderweg komen we voor een minder leuke verrassing te staan.
Het lampje van de benzine begint te branden.
Als iets niet slim is is het dat wel!!
Want we zaten ook nog in de middel of nowhere ook nog met geen idee hoe ver we nog moesten!
Godzijdank hoefden we de scenarios niet waar te maken en komen we uiteindelijk aan bij een benzinestation!!

We halen wat boodschappen en nuttigen onze lunch buiten op, we willen net een hap nemen of daar staat zo'n mobiel radio mannetje met de vraag of hij ons mag intervieuwen.
Nou nee deze laten we even aan onze neus voorbij gaan.
Zou dat niet aankunnen beroemd worden in Australie *kuch*
We rijden verder een beetje rond in Kathrine maar er is niet veel open.
Ik besluit om maar eens even te klagen bij de post!
Ik had namelijk mijn oude backpack met allerlei spullen naar mijn nichtje opgestuurd in Melbourne.
Maar die tas zijn ze dus kwijtgeraakt!!
Echt balen want al mijn goede dingen zaten erin, waaonder mijn winter kleding :(
De man daar was zo niet vriendelijk dat ik er gauw klaar was :D
Even een camping opgezocht en deze zat zo vol met wallaby's.
Zijn echt super schattige versie's van skippy's :D
S'avonds lekker wat snaks gegeten en uiteindelijk een zalig broodje hamburger!!
Jaja eindelijk weer een keer vlees!!
De andere camping gasten waren erg spraakzaam en dat leverde voor hilarische verhalen op.
Wel zaten ze te ouwehoeren over crocs in the river achter ons maja schjterd als ik ben geloof ik dat best haha

16-4
Jippie Dennis is jarig 24 alweer.
Wat gaat de tijd toch hard.
Meer omdat ik bedenk dat ik al 27 word haha.
Tijdens het ontbijt bel ik eventjes en meneer zit nog lekker bij de hoeksteen wat te drinken haha
Erg stom dat ik dacht dat hij thuis zou zijn toen ik eerst naar huis belde :P

We doen het verder even rustig aan en gaan naar de school of air.
Dit is een school voor kinderen die zo ver weg wonen dat ze niet naar de school kunnen komen maar lessen volgen via het internet!!
Vroeger deden ze dit via de radio.
Een soort bakkie wat de truckers ook hebben.
Het was erg leuk om te kijken hoe dit systeem werkte en het verbaasde me dat er zoveel kinderen nog les krijgen via deze manier.
We krijgen zelfs een koorles te zien en de kids zingen mee met het liedje footloos.
Na dit besluiten we door te rijden naar de gorges.
Het begon alweer erg optewarmen wat zo niet fijn is als je wil gaan lopen en de meneer van het informatiecenter raad opns dan ook af om de lange walks tedoen dus gaan we voor de look out.
Het is best steil en denise en marion besluiten niet mee te gaan.
Virginie en ik hebben veel moeite om boven te komen maar uiteindelijk zijn we er en het was een super mooi uitzicht!
We zijn toe aan wat verkoeling en rijden naar Edith Falls.
Erg mmoie walks en het water was ook super!
Er zat zelfs zo'n harde stroming in het water dat de meiden een rondje konden dobberen haha
Na het gezem rijden we door naar Pine Creek.
Het is een mega klein stadje van ongeveer 200 inwoners :D
@ van ons gaan de kleren wassen en ik ga ff lekker een dutje doen in de tent.
Verschil moet er wezen natuurlijk :P
Er zit een pub aan de camping vast en ik besluit mezelf maar eens te trakteren op een lekkere snitzel!!
Als we terug lopen begint het ineens te stort regenen!
We rennen zo gauw we kunnen naar de waslijn want alles hangt daar te drogen!
We zijn net niet optijd dus alles is nat :(
En aangezien het bleef regenen moesten de kleren in de auto liggen en dat was zo vochtig op een gegeven moment dat het zo vies benauwd werd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Nathalie

.

Actief sinds 21 April 2009
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 37247

Voorgaande reizen:

06 November 2014 - 13 November 2014

Mijn eerste reis

29 Maart 2014 - 31 Mei 2014

Australië 2014

06 Januari 2009 - 13 Augustus 2010

Eerste reis

Landen bezocht: