From Perth to Karajini - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu From Perth to Karajini - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu

From Perth to Karajini

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

02 Juli 2010 | Australië, Sydney

28-3-10
Vandaag was het begin van onze lange reis naar Darwin!!!
Nadat Denise en ik onze spullen in de van hadden gepropt ( ja gepropt want de auto bleek toch heeeeeeeeeeeel wat kleiner tezijn als dat wij gedacht hadden) konden we richting marion.
Daar hebben we enigsinds een beetje de tassen kunnen reorganiseren en nadat dat klaar was konden we virginie oppikken.
Marion komt uit frankrijk en Virginie komt uit Canada en met deze 2 meiden gaan we de trip doen.
Onze eerste stop is Lancelin.Daar kan je ontzettend goed sandboarden vertelde denise.
Eenmaal daar aangekomen was het erg druk met allerlei quads en aangezien we geen board hadden konden we niet erg veel haha.
Maar het zand was echt zo wit echt heel apart om te zien.
Na een kleine lunchpauze besluiten we door te rijden naar de Pinnacles

Je kon overal met je auto zo door heen rijden dat was wel erg apart eigenlijk, want overal zag je de “heuvels”
Het blijft bijzonder hoe de natuur zoiets kan maken en dat het na al die jaren nog steeds zo intact is.
Nadat we de nodige foto’s hadden gemaakt was het tijd om een slaap plekje te zoeken.
Jurien Bay was het dichtbijzijnde plaatsje, maar helaas moesten we op een camping gaan staan want het was verboden wild te camperen.
Maar we hadden een goed plekje met aan de overkant de kookgelegenheid dus dat was mooi handig.
Maar toen we wilden koken bleek dat onze glasfles leeg was!
Na het nodige gemopper toch maar begonnen met koken.
Wat inhield: pasta koken op de bbq plaat, maar het duurde eeuwen voordat het water in de pan begin te koken.
Maar uiteindelijk is het een heerlijke maaltijd geworden!
Na het eten was het tijd om te kijken hoe we allemaal gingen slapen in de van/auto want het was echt niet groot.
Uiteindelijk is het gelukt! Om en om hebben we geslapen en niemand moest gaan bewegen dan zouden we de nacht goed doorkomen :D

29-3-10
Helaas hadden we volgends mij allemaal een slechte nacht gehad en zijn we tot de conclusie gekomen dat we niet met z’n 4en achterin konden liggen.
Vanuit Jurien Bay zijn we richting Geraldton gereden.
Daar de vvv even opgezocht om te vragen wat we daar konden doen maar doordat er veel regenval was geweest waren veel dingen gesloten.
Wel zijn we naar het Sydney hmas memorial geweest.
Dit heeft best wel veel indruk op me gemaakt als je al die verhalen leest en al die namen ziet staan van mensen die toen zijn overleden.
Na de nodige foto’s weer te hebben gemaakt was het tijd om richting Kalbari te rijden, daar moet een leuk national park zijn.
Het enige wat we nu moesten doen was een slaapplek vinden,helaas was dat niet zo heel erg makkelijk.
Nou eigenlijk was het best makkelijk maar vonden we alles te duur haha.
We zijn uiteindelijk beland op een paardenranche, we waren de enige daar dus we konden we mooi optimaal van genieten.
Denise had van allerlei dingen meegekregen waaronder mais en dat hebben we dus op de bbq gemaakt en dit was ook de eerste keer dat ik “verse mais” heb gehad en het was echt zalig haha.
Na het eten de komende dagen gepland was het alweer bedtijd.
Marion ging voorin slapen dus we hadden al wat meer ruimte.
Voordat mensen denken o wat zielig ligt ze dan niet op de versnellingspook!
Nee we hadden een automaat en de bediening ervan zat aan het stuur :D

30-3-10
We staan vroeg op want waar we nu zijn is er een pelican feeding.
Eenmaal daar erg druk maar nog geen enkele pelikaan.
Nadat de vrouw haar verhaaltje had gedaan kwam er eindelijk 1tje aangedobberd.
Na deze spectaculaire gebeurtenis zijn we maar gauw op weg gegaan richting het national park.
Het park viel een beetje tegen er was geen hike wat we konden doen.
Maar we konden wel naar het National Window.
Na de standaard foto’s rijden we verder richting Den Ham.
We willen de dag erna naar Monkey Mia maar dat is erg toeristisch dus is het beter om een plaatsje ervoor te blijven.
We stoppen bij een campsite en denise gaat vragen hoe duur het is.
Maar enkele minuten later komt ze erg blij naar buiten!
Het meisje dat daar werkte had ons de tip van een gratis slaapplekje gegeven.
Daar waren wij natuurlijk erg blij mee!
En na een klein stukje rijden staan we met de van aan de zee!!
We zijn helemaal alleen en dit is echt optimaal genieten.
Lekker mijn dagboek schrijven met de zee als voorgrond.
Wat wil een mens nog meer?
En het mooiste was dat de zon aan de ene kant onderging en de maann aan de andere kant opkwam.
En de maan was zo fel dat je niet eens een zaklamp nodig had.
Dit beloofde een goede nacht te worden :D

31-3-10
We waren vanochtend al optijd wakker en we hadden geluk!
We konden de zon op zien komen en de weerspiegeling in de zee was een super begin van de dag.
Snel naar Monkey Mia geredenen we hadden niet veel later moeten komen want de dolfijnen waren er al allemaal.
Iedere dag staan er vrijwilligers die de dolfijnen voeren op vaste tijden.
De dolfijnen komen zo dicht bij de foto’s goed gelukt zijn.
Het zijn echt fantastische beesten om te zien.
Daar nog even een snorkelsetje gekocht want binnenkort komen we op plekken waar we kunnen snorkelen.
We komen aan in Carnavon maar dit plaatsje trekt ons niet heel erg dus rijden we door naar Coral Bay.
Daar hadden we al gauw een Campsite gevonden.
We zaten bij het strand dus daar hebben we de zonsondergang bekeken.
Toen we bij de camper aankwamen stond denise met 2 jongens te praten.
En 1 ervan bleek degene tezijn die op onze advertentie had gereageerd op gumtree.
Wat kan de wereld toch klein zijn dan haha.
Daarna rustig even alles beetje uitgepakt gedouched etc en was het alweer tijd voor het eten.
Maar tijdens het eten kwamen we een niet zo gewild beest tegen.
1 van de meiden die naast ons zat zei heel droog o daar loopt ook een spin.
Natuurlijk een hoop gegil en werden de benen omhoog getrokken.
Totdat marion zei hij zit op me broek!
Nou en het was een beste spin wat ze van haar broek afsloeg.
Brr krijg er nu nog kippenvel van.
Maar we werden gered door een dappere belg die hem doodtrapte :D

1-4-10
Vanochtend wouden we gaan snorkelen op het strand in Coral Bay maar helaas dat ging niet door er was een sterke stroming en dat vonden we net iets te gevaarlijk.
Dus besluiten we door te rijden naar Exmouth.
Aangezien het ook vakantie periode was op dat moment hoopten we heel erg dat er nog genoeg plek was om te staan.
En gelukkig er was nog een plek op de plek waar wij graag heen wilden. (Tulki Beach)
Daar gauw de auto neergezet en zijn we gaan snorkelen.
Het water was echt zo helder en het strand zo wit.
Het leek wel of ik op een tropisch eiland was!
Het snorkelen ging me redelijk goed af deze keer geen hyperventilatie haha
Het was dan ook redelijk dicht bij de kant ipv ergends ver in de zee te worden gedropt.....
Maar opeens zagen Denise en Marion iets groots en zwarts.
Nou ik kon toen redelijk snel naar de kant zwemmen en binnen de kortste keren stond ik dan ook veilig aan het strand.
Wat een schijtlaas zul je vast denken maar in Australie weet je nooit wat het is haha.
We hadden geen idee wat het nu was, maar volgends een franse jongen was het een manta ree.
Ook best indrukwekkend toch haha.
Na het snorkelen lekker gaan relaxen op onze campplaats en de maan was nog steeds erg helder, ik kan er geen genoeg van krijgen :D

2-4-10
Vanochtend lagen we rond 9 uur al te snorkelen op Turquoise Bay.
Daar redelijk lang gedobberd maar het was niet erg speciaal dus zijn we maar richting Oyster Stack gegaan.
Daar moest je via de rotsen het water in, heerlijk he die eb en vloed tijden haha
Hier zagen we echt zoveel meer vissen en koraal.
Dus uiteindelijk was ik blij dat we hier heen waren gegaan.
Maar de stroming was erg sterk dus ik voelde me niet echt op me gemak en ben er na een tijd maar uitgegaan.
De rest van de dag hebben we door gebracht op Turquoise Bay.
Het was echt heerlijk om lekker te zonnen/zwemmen etc.
Maar deze domme doos is uiteindelijk erg verbrand.
Ik “kuch” had een zonnebrand die niet waterproof was! Ik bleef netjes smeren elke keer maar dat heeft geen zin natuurlijk als je iedere keer het water ingaat.
Dus mijn achterkant was flink verbrand

3-4-10
Vandaag was onze laatste dag op het Cape ranch National Park (Exmouth).
Echt jammer maar we hadden geen tijd om langer te blijven.
Bij het informatie center lekker gedouched want dat hadden we de laatste 3 dagen niet kunnen doen en van zout zee water word je ook niet echt schoon haha.
Nadat we ondertussen ook alle boodschappen binnen hadden was het tijd om richting Tom Price te rijden.
We vinden een 24 hour picknickplaats dus eindelijk weer keer gratis slaap plekje.
We stonden daar als enige met een hoop vliegen om ons heen.
Echt zo verschrikkelijk zijn die vliegen.
Ze gaan ook echt overal zitten!
Na het eten de sterren bekeken en de meiden konden allemaal de formaties benoemen maar nee ik natuurlijk had daar weer geen verstand van haha
We gaan optijd slapen want morgen willen we rond 6 uur naar Karajini rijden.