Back in Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu Back in Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu

Back in Perth

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

22 Maart 2010 | Australië, Perth

20 januari was de dag dat ik weer op Perth grond was.
Nadat ik snel mijn bagage bij elkaar had gezocht,hup de taxi in en onderweg naar mijn "familie".
Aangezien ik weer uren terug in de tijd was gegaan was ik kapot.
Dus na een heerlijke douche mijn bedje ingedoken.
Normaal hou ik wel van uitslapen maar dat zat er niet in want er werd op mij gewacht in Mandaruh.
Nadat ik de familie hallo gezegd hup de trein in om Denise tezien.
We hadden mekaar al 2 maanden niet gezien.
Gezellig gekletst en t was heerlijk om te horen dat ze me had gemist.
Tenminste nog iemand he :P

Een paar dagen later hadden we nog een Housewarming van iemand die we een tijdje terug hadden leren kennen.
Een kast van een huis en dat allemaal betaald door de baas.
Ik denk dat ik ook maar eens zo'n baan ga zoeken haha.
Heerlijk gegeten en jaloers zitten wezen daar haha

Daarna was het tijd voor Australia Day.
Dit is een nationale feestdag.Wat eigenlijk maar 1 ding voor de Aussie's betekend:
Zuipen, zuipen zuipen en zuipen.
En geloof me hier kunnen ze dat echt goed zelfs de jeugd.
Bij mij aan de river waren allerlei dingen te doen dus Denise en ik hebben daar de dag heerlijk doorgebracht op een handdoekje en natuurlijk een hele picknickmand vol eten:D
Die aussie stijl krijgen we al steeds meer onder de knie.
Volgends Alice zou het vuurwerk pas om 9 uur zijn dus we dachten nog genoeg tijd te hebben om ff lekker te koken + te eten.
Maar we waren aan het opruimen en daar hoorden we opeens een hoop geknal.
Ja hoor het vuurwerk begon al om 8 uur!
Gelukkig hoefden we alleen de straat over te steken om het vuurwerk te zien.
Was echt super mooi om te zien want zo vaak steken ze hier geen vuurwerkaf hiero.

Na al die vrije dagen was het weer tijd om te werken.
Het was echt heerlijk om weer terug bij de boys te zijn.
Al was het wel de meest vermoeiende 3 dagen die ik heb gehad haha.
Normaal heb ik alleen de jongste dus nu 3 ipv 1 was wel ff pittig haha.

En binnen een week zat ik weer in mijn dagelijkse sleur.
Het was net of ik nooit weg was geweest.
Niet dat ik het vervelend vond om te werken maar alles is zo hetzelfde haha

Verder vlogen de weken echt zo voorbij!

Samen met denise naar 2 festivals geweest.
Heerlijk op je blote voetjes in het gras dansen en natuurlijk een beetje verbranden aangezien het bloedje heet was.
Maar dat mocht te pret niet drukken :D

En toen was het zo ver dat michelle mij op kwam zoeken in perth!
Even de tourist uitgehangen en zelfs nog lekker gezwommen in de zee.
Waar ik me hilarisch om michelle heb vermaakt :P
En we hebben nog een nl winkel gevonden hier in perth en dat was echt niet goed wat een zalige dingen hadden ze daar.
Ook nog eventjes poffertjes mix gehaald zodat we die de dag erna konden maken.
En ze waren heerlijk al hadden we wel een paar jongetjes naast ons staan die ze ook erg lekker vonden haha
Zo gul als we zijn hebben we onze poffertjes netjes gedeeld!
En ook dit weekend vloog voorbij helaas maar over anderhalve maand zie ik haar weer.
Want ik ga proberen in Melbourne werk te zoeken voor maandje.

En na een weekje "hard" werken was het tijd om een klein roadtripje tegaan doen.
Stephanie een andere nlse aupair die we hadden leren kennen zag dat er in Margaret River een surfcontest was en die wou er wel heen.
Dus enthousiast als we waren auto gehuurd en een camping geboekt.
Daar eenmaal aangekomen kwamen we erachter dat onze camping echt naast het strand was!
Dus we konden lopend af naar de wedstrijden.
Het was back to basic want we hadden geen stoelen, dus daar zaten we op een yoga matje en opblaasbaar matrasje.
Het licht wat we hadden kwam af van een stel kaarsen erg romantisch haha

Volgende dag zijn we naar de Jewel Cave geweest, ik had dat al in December gezien dus de meiden gingen alleen naar binnen.
Nadat we weer terug waren op de camping gingen we vol goede moed naar de wedstrijd.
Komen we daar hebben we de men's final gemist!!
Mooi balen want dat wou ik graag zien.
Maar uiteindelijk heb ik me met de dames ook wel vermaakt.
Erg leuk om ze allemaal te zien surfen.Maar had toch liever die store mannen gezien :P
S'avonds uit eten geweest en toen was het tijd om eventjes de stad integaan.
Stephanie kende wat aziatische mensen die op dat moment er ook waren dus ff gemeeet en samen het cafe ingedoken.
De plaatselijke mensen hebben een hoop lol oms ons gehad denk ik haha
Verder was er echt een goede band aan het spelen, die man had dezelfde stem als chef uit southpark haha.
Een beetje laat kwamen we de tent ingerold maar het was een erg gezellige avond :D
Zondag optijd naar de wedstrijden gewest en dit x waren de vrouwen nog beter als die dag ervoor.Waarschijnlijk waren de golven net ietsje beter als die dag ervoor.
Zelfs nog eventjes wat kinderen zien surfen.Damn die waren echt goed en ze waren rond 8,11 16 jaar oud.
vind echt knap dat je dan zoiets al kan.
Rond een uurtje of 2 zijn we vertrokken en hebben we een kleine detour gemaakt want stephanie wou graag een surfbourd kopen.
En ja hoor deze was al snel gevonden dus hup dat board de auto (toyata carolla) in en weer op weg naar perth.

En nu maandag 22 maart is het mijn laatste werk week als een aupair!
Aan ene kant ben ik blij maar aan de andere kant ook weer niet.
Heb me de laatste maanden zo thuis gevoeld in dit gezin dat het wel even wennen is om weg tegaan.
Maar aan de andere kant heb ik ook veel zin weer om te gaan reizen!
En dat gebeurd op zondag 28 maart.
Denise en ik gaan samen met 2 andere meiden richting darwin!!!
Dit gedeelte moet echt erg mooi zijn dus dat komt helemaal goed.

Hier even een kleine update van mijn reizen in australie :

28 maart tot 20 april - reizen met een van richting darwin.

20 april tot 27 april - Darwin
27 april tot 6 mei - Tour van Darwin naar Alice srings

7 mei richting adelaide vliegen
7 mei tot 10 mei in adelaide zijn.

10 mei tot 16 juni- melbourne

17 juni tot 7 juli - Nieuw Zeeland

7 juli tot 20 juli - Fiji

20 juli tot 28 augustes - reizen aan de oostkust met Michelle.


Daarna vlieg ik vanuit Perth nog even naar Bali heen voor een zalige vakantie..
Dan weer terug naar Perth om paar dagen later vanuit Perth naar Singapore te vliegen.
Daar eventjes wat dagen spenderen en dan.................... kom ik maandag 13 september aan op schiphol!

Alleen hier wil ik nog echt niet aan denken haha

Sorry ik zie net dat het verhaal echt mega lang is.

p.s aangezien de familie gaat verhuizen heb ik geen vast postadres meer.
Mijn Perth adres kun je dus in de prullebak gooien.
Maar het was super om af en toe een kaartje te mogen ontvangen!!

Nathalie


  • 22 Maart 2010 - 05:34

    Michelle:

    Haha om Michelle vermaakt.. dankje wel haha!
    Nee ik lachte mezelf stiekum ook wel een beetje uit!
    Post mag je ook sturen naar:

    Michelle Meijer (Nathalie)
    196-198 A'Beckett Street
    Melbourne VIC 3000
    Australia

    Dan leg ik alles apart voor Nathalie

  • 22 Maart 2010 - 07:23

    Natas:

    Hi Nath..
    Ja dan ga je toch echt bijna huize Lans verlaten! Ik weet precies hoe het voelt... Grote plannen heb jij voor de komende maanden.. Super zeg! Als je terug in Nederland bent moeten we maar eens en koffie gaan drinken, lijkt me?

    Have fun
    Xx

  • 22 Maart 2010 - 08:25

    Hannie:

    Hoi Nat, het was weer fantastisch om je verhalen te lezen. Heel veel plezier met het reizen.
    KUZZZZZZZZZZ
    :-)

  • 22 Maart 2010 - 08:25

    Hannie:

    Hoi Nat, het was weer fantastisch om je verhalen te lezen. Heel veel plezier met het reizen.
    KUZZZZZZZZZZ
    :-)

  • 23 Maart 2010 - 11:05

    Inge:

    Hey!!!
    Super leuk om je reisverhalen te lezen, ik had je nog wat mailtjes gestuurd..maar misschien niet aangekomen? fijn dat je zo goed vermaakt!!
    geniet er lekker van!!!
    ben wel beetje jaloers op je...wat je allemaal doet..xxx

  • 28 Maart 2010 - 11:13

    Betty:

    Leuk om weer eens over je belevenissen te lezen. Dat was inderdaad een tijd geleden, fijn dat je het nog steeds naar je zin hebt.Er staan nog genoeg leuke dingen in je planning, dus ik wens je nog heel veel plezier! Het noodweer van afgelopen week goed overleefd in Perth??

  • 29 Maart 2010 - 21:21

    Coby:

    jemig!!! dat klinkt goed coby!! mooie plannen gemaakt, Ik houd je in de gaten :-)

  • 15 April 2010 - 08:26

    Tineke:

    Nathalie meid! Je doet het goed!!! Ben echt Jaloers!! wil ik ook ;-) Echt mooi om te lezen! En kan me voorstellen dat je nog niet aan september wilt denken! Ik ga jou nog post sturen bij Michelle! Sorry sorry sorry dak nog niks gestuurd heb. Want ik weet hoe leuk dat is!

    Dikke kus

  • 07 Juni 2010 - 17:19

    Coby:

    ff weer up-daten he!!! hoe is die? heb zin om met je te borrelen! kus coby

  • 07 Juli 2010 - 18:12

    INA:

    hoi Nathlie wat goed om te lezen dat je het geweldig naar je zin hebt. Je kunt dat goed weergeven met je verhalen,dat als je het leest denkt dat je in een andere wereld leeft wat ook eigenlijk wel een beetje zo is.Het is toch ook een feest om zoiets mee te maken,geniet vooral de komende 2 maanden van alles wat je nog wilt gaan doen voor dat je weer met je 2 beentjes op Nederlandse Borculose grond staat.Doe Michelle de groeten en tot het volgende verslag.VEEL PLEZIER en de hartelijke groeten van WILLIE-INA-TIM-PATRICIA.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Nathalie

.

Actief sinds 21 April 2009
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 37247

Voorgaande reizen:

06 November 2014 - 13 November 2014

Mijn eerste reis

29 Maart 2014 - 31 Mei 2014

Australië 2014

06 Januari 2009 - 13 Augustus 2010

Eerste reis

Landen bezocht: