Coffs harbour, Byron bay and Brisbane - Reisverslag uit Perth, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu Coffs harbour, Byron bay and Brisbane - Reisverslag uit Perth, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu

Coffs harbour, Byron bay and Brisbane

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

22 Maart 2010 | Australië, Perth

Het schaamrood staat me diep op de kaken.
Ik loop maaaaaaaaaaaaaaaaanden achter maja hier nog even een update van mijn laatste maand reizen.

5 Januarie gingen mirjam en ik verder vanuit sydney.
We hadden een ticket bij de greygound gekocht voor 70 dollar! En zo konden we mooi goedkoop richting de oostkust :D
We hadden ons heerlijk genesteld voorin de dubbeldekker bus.
Oftewel we namen gewoon apart 2 plekken in ookal was de bus lekker vol haha.
Maar goed je wilt toch wat aangezien we nog ongeveer 8 uur moesten rijden naar Coffs Harbour :D
Daar aangekomen was het nog erg vroeg in de ochtend.
Nadat we onze bagage uit de bus getrokken hadden stond er tot onze verbazing een busje van het hostel al op ons te wachten!
Godzijdank want we zaten er erg ver van af haha
Daar aangekomen konden we nog niet in onze kamer dus hup ff wat wasjes gedraaid en die aan de lijn gehangen.
Daarna het stadje even verkend op de fiets.
Helaas was het zo'n krakkemikkige mountainbike dat het fietsen niet geheel met plezier ging maar ik heb de bulten overleefd haha.
In dit stadje hebben we ook eindelijk keertje wat activiteiten gedaan!
Eerst zijn we gaan raften, dit wou ik al zolang en tja aan de oostkust moet de natuur erg mooi zijn.
We werden s'ochtends opgehaald en eenmaal in het busje kregen we nog een leuke verrassing.
We moesten nog even wat mannen ophalen van het vliegveld ze hadden een vrijgezellenfeestje en zouden ons gaan vergezellen.
De trip er naar toe was al leuk dus dat beloofde nog wat voor het raften.
Nadat we allemaal onze kleding etc aan hadden werden we in groepen gesplitst en kon de uitleg beginnen,
Nadat deze jongen zijn verhaaltje had gedaan had ik totaal geen zin meer om te gaan raften!!
Ik kreeg er even de bibbers van haha maar goed ze moeten natuurlijk wel vertellen wat er allemaal mis kan gaan en hoe vaak iets misgaat.
Maar uiteindelijk is het me 100% meegevallen, de eerste 15 min voelde ik me niet prettig in dat bootje maar we waren met een leuke groep dus dat scheelde al wel.
Het was super gaaf om het te doen, erg mooie omgeving.
Helaas stond op sommige plekken het water net iets te laag dus moesten we met de peddels onder de arm even klimmen om aan de andere kant komen.
Wat een survivallen haha
En toen kam het moment dat we van een rots moesten springen.
Ik had de pech om achter een vrouw te staan die niet durfde en helaas gaf ze dat gevoel door aan mij haha
Uiteindelijk wel gesprongen en al dobberend bij mijn groepje gekomen die al km verder waren :P
Was erg leuk om dit een keer mee te maken.

Verder hebben er nog surfles gehad.
Was echt ook super leuk om dit te doen al was het erg zwaar.
Iedere keer proberen om golf te pakken en dan weer terug te gaan.
Om erop te staan is me helaas niet gelukt in die 2 uurtjes.
Maar ik was al blij dat ik op me knietjes op het board stond/zat :D
Hopelijk krijg ik nog een x de gelegenheid om tegaan surfen.

Na Coffs harbour was het dan tijd om naar Byron bay tegaan.
Daar kwamen we in een hostel terecht nou het was in 1 woord verschrikkelijk.
Het leek wel of ik in lloret de mar was beland haha
Godzijdank bleven we daar maar 3 nachtjes.
Verder vond ik byron bay ook niet echt een super leuk stadje.
Het was een hippiedorp anno 2010 maar goed ieder zijn ding natuurlijk haha.
Hier zijn we gaan snorkelen.
We werden met 2 bootjes naar de zee gebracht.
Onderweg kregen we wat karrige instructies van onze instructeur.
Nadat we in het water lagen kwam iedereen er gauw achter dat er daar geen visjes zwemden, dus hup in een andere boot en ja hoor iets verder op waren wel visjes!!
Na een tijdje rond gedobberd te hebben en nemo en zelfs een vriendelijke haai (ja die bestaan toch nog hier in australie) te hebben gezien was ik er klaar mee.
Op de een of andere manier krijg ik last van hyperventilatie als ik aan het snorkelen ben.
Erg jammer want het is hier zo mooi allemaal :(
Nadat ik mezelf weer aan boord had gehezen moest ik nog een tijdje wachten tot de anderen aan boord kwamen... Wat was dat een hel, ik was kots en kots misselijk door al dat gedobber in die boot.
Nu weet ik dus ook wat zee ziek zijn is haha

De rest van de dagen daar beetje rond gehangen en de dagen afgeteld tot de bus weer ging haha.

En toen kwam het eindstation: Brisbane.
Wat een geweldige stad! Ik voelde me er gelijk thuis dus dat was mooi meegenomen.
Het hostel was ook zeker relaxt.
Het was een erg klein hostel maar er hing een fijne sfeer.
We bleven hier een weekje dus we konden op ons gemakje van alles doen.
Veel gezien en gedaan hier, het is een fantastische stad kan het niet vaak genoeg zeggen.
Ze hebben hier geen stranden dus hebben ze een kunstmatig strand aangelegd midden in de stad!!!
Echt leuk om te zien.
Helaas kon ik alleen niet van een duitse jongen afkomen, deze zat bij ons in het hostel.
Hij liep beetje met zn ziel onder de arm dus vriendelijk als ik ben vroeg ik of hij zin had om wat te doen aangezien ik nog een toeristisch tourtje moest doen.
Nou ik heb het geweten we konden er niet van af komen!!
Maar de week ging al veel te snel voorbij en helaas was het tijd om afscheid te nemen van mijn beste coby aka mirjam.
We hebben ons heerlijk getrakteerd op een dineetje bij een tibetaans restaurantje.
Mirjam vloog uren eerder dan mij dus ik en natuurlijk die duitse jongen hebben haar op de trein gezet richting het vliegveld.

Mijn vlucht ging pas laat in de avond dus ik heb me lekker vermaakt met internetten en mario spelen op mijn ds haha.

Het was heel raar om weer terug te vliegen naar perth maar toch heb ik ook wel weer zin om terug te gaan.!

  • 22 Maart 2010 - 05:07

    Michelle:

    HAHAHA die is echt te laat haha! Maar wij kunnen wel gaan surfen denk ik als wij die kant op gaan want dat moet ik eigenlijk ook echt doen!
    X

  • 22 Maart 2010 - 08:07

    Hannie:

    eindelijk nu nog foto's
    HAHAHAHAHAHA
    groetjes en een dikke kus XXXXXX

  • 15 April 2010 - 08:31

    Tineke:

    Wat grappig om te lezen dat je Byron Bay niet leuk vond.. ik had het daar echt geweldig naar mijn zin. Kwam denk ik ook wel door het hostel en de mensen. En elke keer als ik in de stad was voelde ik me een beetje verdwaald.. behalve in Perth dan... DAs echt mijn stad ;-) MAar is anders he de oost en westkust, vind het zo'n verschil. Oostkust is helemaal zo backpackachtig... hahaha. Ey zoek oe een aussie hunk ( ik weet er nog 1 in de buurt van Perth --> Lake Grace ) en dan zoek ik er ook 1, kunnen we er fijn wonen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Nathalie

.

Actief sinds 21 April 2009
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 37247

Voorgaande reizen:

06 November 2014 - 13 November 2014

Mijn eerste reis

29 Maart 2014 - 31 Mei 2014

Australië 2014

06 Januari 2009 - 13 Augustus 2010

Eerste reis

Landen bezocht: