Australie 10-09-09 - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu Australie 10-09-09 - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu

Australie 10-09-09

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

27 Juni 2009 | Nederland, Deventer

Ja je leest het goed, ik ga naar australie!
Degene waarvan je het totaal niet zou verwachten haha
Ik geloof het ook nog steeds niet hoor!

Man nog iets meer als 2 maanden en dan vlieg ik al..

De stress slaat al bijna toe:
Hoelang wil ik weg?
Hoe lang kan ik weg?
Wat moet ik meenemen?
Wat moet ik in Nederland allemaal opzeggen wil ik in Australie zo min mogelijk kosten hebben?
En ga zo maar door vreselijk toch haha.

Gelukkig is het belangrijkste geregeld, namelijk mijn ticket!
De keuze is gevallen op een ticket met veel mogelijkheden.
Ik kan naar Azie,Australie,Nieuw-Zeeland en …….. Fiji!
Een heerlijk vooruitzicht dus.
Het enige nadeel is dat ik nu al moet beslissen wanneer ik waar naar toe ga….

Ik hou er persoonlijk niet zo van om alles vast te leggen maar het moet maar.
Gelukkig kan je wel 3x je data kosteloos veranderen.

Iets over mijn tripje:

De eerste maanden ga ik werken als Aupair in Perth.
(Ja ook op je 25ste kun je nog Aupair zijn ja!)
Op deze manier heb ik toch nog wat financiële zekerheid met deze wereldwijde crisis.
Ik kom in een gezin met 3 kids terecht, allemaal jongens!!
De 2 oudste Max (7) en Benjamin (5) gaan door de week gewoon naar school.
Af en toe moet ik ze ophalen van school of ze er naar toe brengen.
Charlie (2.5) gaat 2 ochtenden in de week naar een family day care.
Maar de rest van de tijd ben ik dus met hem bezig.
De avonden ben ik vrij en natuurlijk ook de weekenden!
Maar wat zal dat wennen zijn zeg om van een onregelmatig naar een regelmatig leven tegaan..
Hopelijk kan ik het aan haha
En jaaaaahaaaaa het word ook wennen om van een part-time job naar een full-time job tegaan.
(Ik hoor dit namelijk al bepaalde mensen denken als ze dit lezen haha)


Huisvesting

Ik woon niet in het huis van het gezin, maar in een klein huisje(lees hutje) in de tuin.
Ik heb mijn eigen douche en wc dat is wel relaxt!
Helaas heb ik alleen nog geen kledingkast gezien op de foto’s slechts een ladenkastje.
Waar de f*ck moet ik al mijn kleren laten?
Ja je leest het goed AL MIJN KLEREN.
Ik ga namelijk Australie in met een koffer.. niet erg handig i know maar pure noodzaak.
Met mijn rug kan/ en ga ik echt geen 10/15 kilo tillen of ik moet mijn 650ste hernia willen hebben haha.
Maar goed ik neem dus gewoon 20 kilo mee.
Dit word wel keuzes maken hoor, want op een 2 weekse vakantie neem ik al 20 kilo mee + de rest die bij anderen in de koffer gaat.
Ja die kunnen het WEL met minder doen.
Maar ik vertrouw op mezelf het komt helemaal goed!
(Want daar kun je gelukkig goedkoop shoppen haha)
Maar het volgende heb ik nog niet verwerkt.
Ik slaap in een *tromgeroffel* stapelbed.
Hoe te gek is dat man! Altijd al in willen slapen *not*
Ik zie mij al klauteren om boven in te komen , godzijdank niemand die het ziet haha
Maar goed dat mag de pret niet drukken, het gaat om de ervaring he haha



De kids hebben zomervakantie vanaf begin december tot eind januari! Dit is dus de ideale tijd voor mij om te gaan reizen.
Waar ik precies dan heen wil geen idee, ik ben me nog erg aan het oriënteren.
Maar ik ga echt hard mijn best doen om met kerst/oud en nieuw in Sydney te zijn!
Daarna kijk ik wel weer wat mijn plannen zijn!

Tot de volgende blog!
Nathalie


  • 28 Juni 2009 - 06:55

    Paula:

    Hoi Nathalie!
    Wat stoer dat je dat gaat doen!!!!!! Helemaal gaaf! Ik ga je zeker volgen!
    Alvast heel veel plezier gewenst en succes natuurlijk!
    groetjes Paula (you know, je lieve ex collega van de HB)

  • 28 Juni 2009 - 07:39

    Denise:

    Tuurlijk ga ik jou volgen.... :P
    Je weet hoe geinteresseerd ik ben in mensen die mijn dromen waarmaken.. hahha..

    Tip..> Neem in ieder geval ook geurbuiltjes mee voor in je koffer,
    want hoe dan ook je kleding gaat muf ruiken.

    Niet te veel kleding, is onzin.... Als je gaat reizen, dan ben je toch steeds op nieuwe plaatsen (waar ze dat éne truitje echt nog niet op jou hebben gezien...:P)

    Een klein notietieblokje (voor (hyves/facebook & MSN adressen)

    Lonely planets van de landen die je wilt bezoeken.

    Fotocamera (HEEL erg belangrijk!!!!)

    Medicijnen, kopieen van paspoort en belangrijke documenten, creditcard (zegt mama, echt weer mama-ideeën) ..
    ..> En over medicijnen gesproken....
    In australie kun je vet relaxte slaappillen krijgen.. haha.. Kun je me die opsturen??

    :P

    En gewoon veel goede zin, leergierigheid en doorzettingsvermogen!!!

    xx

  • 28 Juni 2009 - 08:52

    Bianca:

    Hey Nathalie

    Enorm veel plezier met alleen al de voorbereidingen!!

    Zie je vast snel wel weer op het werk.

    Groetjes

  • 28 Juni 2009 - 09:03

    Dirk:

    hoi,

    lijkt m e een geweldige ervaring.
    stuur je nog het exacte adres want je weet het maar nooit he. veel plezier.
    en ook ff aanmelden voor de skype.

  • 28 Juni 2009 - 09:07

    Fera:

    Wauw Nath!
    Echt heel gaaf!! Heel veel plezier en geniet ervan..!!

    Kus Fera

  • 28 Juni 2009 - 09:17

    Keek:

    You go girl!

  • 28 Juni 2009 - 18:34

    Michelle:

    jij wordt 650? dat is knap :) maarja ik meld me dus ook maar even aan! verwacht van mij niet teveel hooor haha.. je hebt de laatste paar maanden gezien in Helsinki! Morgen trouwens gesprek over Australie! Even kijken of ik wat dichter richting Perth kan komen :)
    xx

  • 29 Juni 2009 - 06:45

    Joyce:

    Ik heb me ook aangemeld!
    Succes met alle voorbereidingen!
    Jx

  • 29 Juni 2009 - 12:40

    Hannie:

    hallo Nat, hier dan eindelijk een berichtje van mij (met tranen in mijn ogen) ,ik wens je heel veel plezier en zal je heel heel erg missen

  • 01 Juli 2009 - 08:04

    Tineke:

    Ik ben zooooo Jaloers dat jij naar Perth gaat en ik niet... het is zo cool daar!!!! Toppie toppie toppie...Hopelijk heb je het daar net zo geweldig als ik destijds en dan kunnen we er zo samen gaan wonen over een paar jaar ;-) Want ik wil zo ontzettend graag terug! Geniet er echt ontzettend van, voor je het weet is het voorbij... want het lijkt lang als je minimaal voor een een aantal maanden tot een jaar ofzo weggaat maar het is echt zo voorbij... En misschien kan ik je nog ff komen bezoeken als ik genoeg geld gespaard heb op Curacao.. haha goeie grap he. Nee ik wil het wel heel graag maar heb tot op heden nog geen werk daar dus wordt ook allemaal nog ff kijken. In ieder geval, ik ga deze site goed in de gaten houden! Zie je woensdag en vind het super gaaf dat je dit gaat doen... You go Girl!!

  • 04 Juli 2009 - 19:09

    Inge:

    Vind het super voor je!!
    echt vet stoer!
    Ik ga ons winkel/klets/drink uurtjes missen!!!
    Ik zal je site goed in de gaten houden!
    we zien elkaar voordat je gaat nog wel!!
    xxx

  • 18 Juli 2009 - 11:28

    Betty:

    De link staat inmiddels bij mijn favorieten, dus ik ben er helemaal klaar voor om je te gaan volgen op je reis.
    Alvast heel veel plezier!!
    Groetjes (en ook groetjes aan Paula, die zoals ik zie ook al een berichtje heeft geplaatst)

  • 24 Juli 2009 - 09:35

    Paula:

    hoi Nathalie,

    ook groetjes terug aan Betty, haha waar deze site al niet goed voor is :-)
    groetjes Paula

  • 25 Juli 2009 - 19:02

    Jannie:

    Jezus gaaf man

    Is ook echt weer iets voor jou he,ik d8 eerst (toen ik dit nog niet had gelezen)die gaat gewoon op vakantie hahah NOT je gaat gewoon heel lang weg wel gaaf hoor.

    Veel plezier en suc6 en natuurlijk blijf ik het volgen (ben gewoon nieuwsgierig of je een leuke kerel tegen komt:P )

    dikke kus Janna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Deventer

Nathalie

.

Actief sinds 21 April 2009
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 37247

Voorgaande reizen:

06 November 2014 - 13 November 2014

Mijn eerste reis

29 Maart 2014 - 31 Mei 2014

Australië 2014

06 Januari 2009 - 13 Augustus 2010

Eerste reis

Landen bezocht: