De eerste paar weken in Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu De eerste paar weken in Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu

De eerste paar weken in Perth

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

07 Oktober 2009 | Australië, Perth

Tot mijn grote spijt moet ik zeggen dat ik nu al erg achter loop met het schrijven van een blog en het schrijven van mijn persoonlijk “dagboekje”
Nu lijkt het natuurlijk net alsof ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg druk ben hier in Perth maar dat valt eigenlijk best wel mee.

De eerste week dat ik hier was heb ik samen met natasja (de vorige aupair) gekeken hoe alles ging en wat de belangrijkste dingen waren om te onthouden.
Helaas ging de familie die woensdag avond weg om op een kleine holiday tegaan.
Maar dat betekende ook 1 ding RUST.
Niet dat ik het vervelend vond om iedereen in huis te hebben hoor begrijp me goed.
Maar ik voelde me nog zo beroerd van die jetlag dat ik alleen maar wou slapen en slapen.
Gelukkig had ik van donderdag tot zondag geen verplichtingen dus kon ik doen wat ik zelf wou en dat was heerlijk.
Ik dacht laat ik eens heerlijk een stukje fietsen het was heerlijk weer , het zonnetje scheen en op dat moment was het een uitstekende manier om de buurt te leren kennen.
Maar na bijna 3 kwartier was ik het spuugzat!
Man wat waaide het hard,ik werd bijna van mijn fiets afgeblazen.
Nu had ik de gedachte van een heerlijke fietsritje in gedachten en niet zo'n afschuwelijk windy ritje dus het stoppen was gelijk besloten haha.
(god wat wou ik dat ik meer op de fiets had gezeten in de sportschool dan had ik het vast beter volgehouden haha)

Die andere dagen niet echt veel bijzonders gedaan, een beetje gelezen de stad ingeweest en een filmp gekeken.
En heeeeerlijke appelflappen gemaakt haha, ze waren super goed gelukt en smaakten heerlijk en dat was natuurlijk ook de bedoeling.
En ondertussen ook nagedacht over de komende maanden en hoe ik het allemaal ga aanpakken.
Uiteindelijk besloten om de eerste maanden vooral tegaan genieten en niet ga nadenken over de maanden in 2010.
Dat heeft me eigenlijk ook wel een beetje opgelucht want ik wil nog niet eens zo ver weg denken, en vooral niet aan het feit dat ik over een jaar weer weg ga!

Mijn eerste echte werkweek ging zo snel voorbij dat ik bij mezelf dacht jeetje als iedere week zo is mag ik in mijn handjes knijpen haha.
Het voelt niet eens echt als werken,je bent wel constant bezig met de kids maar het is toch anders.
Je hebt bijna geen vaste structuur waar je je aan moet houden.
En dit was ik de laatste jaren wel gewend, de hele dag was vaak al helemaal vooruit gepland.
Dit heb ik nooit erg gevonden maar nu merk ik dat het heerlijk is om zelf te bepalen wat je doet op een dag.
Maar misschien gaat me dat ook wel een keer vervelen haha je weet het maar nooit, maar voor nu vind ik het heerlijk om te doen.

En toen was het donderdag de 24ste mijn verjaardag! 26 alweer wat een oude doos :P
Deze dag had ik overdag vrij en ik had eigenlijk geen idée wat ik zou doen.
Nou eigenlijk wel en dat was een leuk kado voor mezelf kopen haha.
(nu ik dit typ weet ik niet eens meer of ik wat heb gekocht haha)
De dag was vol met smsjes/mailtjes en zelfs enkele telefoontjes wat erg leuk was .
BEDANKT VOOR ALLE LEUKE KAARTJES DIE IEDEREEN GESTUURD HEEFT!

Eenmaal thuis gekomen was het wachten op alice and the boys.
Ze had verjaardag cupcakes gemaakt het zag er erg leuk uit en toen voelde ik me toch nog een klein beetje jarig! (foto’s volgen nog)
S’avonds hadden mike en alice een diner dus moesten natasja en ik even oppassen.
Het was erg gezellig we hebben een filmje gekeken en samen met de kids een pizza gemaakt.

En toen had ik alweer vakantie!
Eigenlijk was ik van plan om een kleine trip tegaan doen naar bali of phuket maar alles zat al gewoon vol!
Blijkbaar hadden meerdere mensen dit idée en werd een leuk reisje door mijn wipneusje geboord.
Maar goed het idée om heerlijk op het strand te liggen heb ik nu verschoven naar next year haha.
Tiet zat was mijn idée, het is niet dat ik straks geen tijd genoeg heb haha.

Maar hier even een global week overzicht van mijn werktijden:
Maandag: 7.15 tot 10.15 de rest van de dag ben ik vrij.
Dinsdag 7.15 tot 16.45
Woensdag: 7.00 tot 15.00
Donderdag: hele dag vrij.
Vrijdag 7.30 tot 16.30

Zoals je ziet heb ik maandag en donderdag zo goed als vrij.
Dus ik ben opzoek om er wat bij naast te doen want hele dagen thuis zitten is ook niet echt wat.
(voor nu lijkt me dat een heerlijk idée haha maar ik denk dat mijn bankrekening dat niet goedkeurd)

Verder was het vd week echt heerlijk weer we hebben zelfs nog gezwommen!
Het zwembad zit hier op 500 meter afstand dus dat is echt super relaxt!
Ien het belangrijkste wat ik heb geleerd, is dat mijn bikini niet kidsproof is haha
Tijdens het stoeien bleef max met zn vingers achter mijn bandje van het bovenstukje haken waardoor het dus los schoot.
Vliegensvlug greep ik het bovenstukje en na een snelle check en een rood hoofd kon ik weer ademhalen alles zat er nog veilig in.
Het was erg gezellig om met hun in het zwembad te zijn totdat we een wedstrijdje gingen doen haha
Wie kon de beste handstand doen in het water.
Nou ben ik niet de flauwste en liet ik me van me beste kant zien.
Alleen mijn fout was om dat in ondiep water te doen haha
Ik dacht ach niets aan de hand totdat ik boven kwam en Ben (de middelste) zei nou schreeuwde meer: you got a big butt o my god it’s this size.
Nu heb ik geen kleine kont maar om nu te zeggen dat hij 2 arm lengtes breed is nee sorry :D zelfs geen kinderarmlengte!
Maar goed vanuit een kind is alles groot heb ik mezelf maar voorgehouden.
En ook netjes uitgelegd dat het niet netjes is om zoiets te zeggen.
Nu vond ik het niet erg dat hij het tegen mij zei maar stel je voor dat hij zoiets tegen een wildvreemde zegt.
Dan wil je denk ik wel door de bodem zakken haha

Deze week is het ontzettend goed weer dus dat betekende strand!
En o wat een super gezicht mooi helder blauw water echt lekker subtropisch haha
Maar o wat was het water koud, zo koud dat je er bijna kramp van kreeg haha.
Maar na een tijdje “dompelen” was ik gewend aan het water en kon ik aan mijn uitdaging beginnen!
We hadden boogie boards bij ons (wie die niet kent moet het maar even googelen) en natuurlijk moest ik dit gaan proberen.
En na een paar keer oefenen op een paar kleine golven mag ik toch met trots zeggen dat het me aardig goed afging.
Ik kwam al steeds verder en verder.
Je moet alleen het juiste moment afwachten tot je een golf pakt en die je dan meesleurt over het water.
En toen was het tijd voor de bigger waves zoals max zei.
Nou na 10x te laat op het board te zijn gedoken kwam mike me toch maar beter advies geven.
En na een paar fantastische tips voelde ik me 1 met het water.
Letterlijk want ik was super ver gekomen met een mega golf maaaar achter die golf kwam nog een golf wat ik dus niet in de gaten had.
Dus wat gebeurd er die golf walst zo over me heen en ik ga een kopje onder.
Nadat ik al proestend boven water kwam was er maar 1 gedachte: als ik nu al door een golf gepakt word hoe moet het dan straks gaan met het surfen haha
Na een uurtje was ik het zat en was het tijd om lekker even op te drogen.
Voor de rest zal ik jullie niet vervelen want de rest is niet zo belangerijk haha
Binnenkort zal ik de foto’s plaatsen van mijn bday en mijn hutje hier.

O en ik heb al gereden.
Mijn god wat moet je nadenken wat je doet!
En het is een automaat dat ben ik dus helemaaaaaal niet gewend.
En het is ook nog eens een grote auto, dus ik weet nu al dat word geen inparkeren in smalle straatjes haha

Tot de volgende blog!
Nathalie



  • 07 Oktober 2009 - 10:35

    Keek:

    Hey kleine, klinkt goed man!! en wat een "werk"weken hahahaha eitje!!!

    wel tof!

    geniet er lekker van!

    dikke kus

  • 07 Oktober 2009 - 10:38

    Michelle:

    Heee, super vet man! Ben helemaal jaloers! :) Ach en je kont, helemaal nog niet een armlengte hoor :)
    Maar echt klinkt super leuk en volgens mij heb je het ook heeeel erg naar je zin :) Have fun daar! Het enige waar je over naar moet denken in 2010 is dat ik als het goed is ook die kant op kom! Krijg deze week een lijst met plaatsen :):)

    XXX

  • 09 Oktober 2009 - 19:21

    De Oma's!:

    Hééé Nat!

    Wat een verhaal!
    Maar we zijn weer helemaal op de hoogte!
    Wat een heerlijke werktijden!
    Wel goed, dat je wat gaat zoeken voor overige dagen! je verveelt je niet én je spekt je bankrekening! Een puike winwinsituatie!

    Tot het volgende verhaal!

    Oja, het Nederlands Elftal is nu in Sydney! Morgen om half 11 al voor de buis!
    En lekker genieten van het weekend!

    Tot mails!
    Groetjes van de oma's!

  • 14 Oktober 2009 - 16:52

    Tineke:

    Wat leuk wat leuk wat leuk om te lezen allemaal, heb je mn mail nog gehad? X

  • 18 Oktober 2009 - 14:00

    Marije:

    Hoi Nathalie,

    Zo te lezen heb je het helemaal naar je zin daar. Harstikke leuk! Tot snel maar weer!

    xx

  • 29 Oktober 2009 - 20:18

    Ina:

    hoi nathalie ik heb net je verslag gelezen en heb het idee dat je al lekker aan het verkleuren bent jee ik wou dat het hier ook zoooo lekker warm weer was maar ja je ken nie alles hebben he volgens mij heb je het reuze naar je zin en wordt het met autorijden ook wel wat tijd genoeg toch ooh ja en wat je poepert betreft valt best mee hoor zoooooo breed is die nou ook weer niet lekkere werktijden trouwens vooral zo in het begin kun je er leekker rustig even inkomen nathalie geniet van alles wat er op je afkomt je bent er nu toch wij wensen je veel plezier hartelijke groeten willie tim patricia en ina

  • 29 Oktober 2009 - 20:23

    Ina :

    hey nathalie ik zie net dat ik alles aan elkaar geschreven heb zonder punten en komma,s ,maar ja kun je ook zien dat ik dit dagelijks doe nou puzzel maar even ha ha .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Nathalie

.

Actief sinds 21 April 2009
Verslag gelezen: 737
Totaal aantal bezoekers 37247

Voorgaande reizen:

06 November 2014 - 13 November 2014

Mijn eerste reis

29 Maart 2014 - 31 Mei 2014

Australië 2014

06 Januari 2009 - 13 Augustus 2010

Eerste reis

Landen bezocht: