From Perth to Esperance! - Reisverslag uit Port Augusta, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu From Perth to Esperance! - Reisverslag uit Port Augusta, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu

From Perth to Esperance!

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

18 December 2009 | Australië, Port Augusta

We zijn eerst van Perth richting Mandurah gereden en hebben daar bij de plaatselijke sportvelden onze lunch genuttigd.
We zijn daarna ook weer gauw vertrokken om richting Bunburry te rijden want daar kon je de dolfijnen langs de kust zien.
Maar toen we daar aankwamen was het al redelijk laat en konden we de dolfijnen helaas niet meer zien.
(Wel heb ik een leuke hoed gekocht in het souvenierscentrum haha)
Omdat het al tegen 5en liep werd het tijd om een slaapplekje te gaan zoeken en naturlijk tegaan koken.
Na een tijdje rond te hebben gereden kwamen we uit bij een strand.
Daar stonden nog meer mensen dus we dachten mhh hier kunnen we ook vast wel gaan staan :D
Even gecheckt bij een stelletje wat er al stond of je hier kon staan maar het kon wel want hun stonden er al 2 dagen en niemand had nog wat gezegd.
Wildkampeerders zijn ze hier niet zo dol op namelijk :D
Dus hup de van een mooi plekje gegeven en aan het avond eten begonnen.
Ze hebben hier ook veel public toilets dus dat is erg handig! Gelukkig stond e rook 1tje dicht bij ons in de buurt :D
Alleen toen we s’avonds gingen tandenpoetsen zat ere en mega! Spin echt huge.
De held op sokken dat ik normaal ben gaf ik gelukkig geen hysterische gil.
Was denk ik nogal onder de indruk hoe groot hij was haha.
11-12-09
Aangezien we het vanacht erg koud hadden vonden we dat we maar een slaapzak moesten gaan halen want in ons lakenzakje werd het niet echt wat!
Maar eerst zijn we richting Marget River gereden, maar we vonden het daar niet echt wat.
Veel wijnproeverijen etc maar om dit no ute doen om 11 uur s’ochtends was zelfs mij te gek.
Tijdens het rijden kwam we nog een mega mooi strand tegen, helder blauw water en wit zand.
Wat wil je nog meer!
Dus hup die bikini’s aan en naar het strand.
Daar hebben we misschien net 20 min gelegen want we warden gek van de vliegen.
Hier zijn vliegen echt een plaag.Soms voel ik me net een kind in afrika met al die vroegen om en op me lichaam.
Ze gaan echt overal zitten, de brutale beesten.
Nadat we het zand weg hadden geklopt werd het tijd om naar de Jewel cave tegaan.
Ze hebben hier zoveel caven maar dit leek ons de mooiste.
En het was ook echt super mooi!
We gingen 42 meter onder de grond en daar zag je de meest natuurlijkste vormen van droge druipstenen.
Zie linkjes voor de foto’s

Na deze activiteit zijn we gauw verder gaan rijden want hier zitten namelijk niet veel campsites.
Maar gelukkig eenmaal in Karidale kwamen we een Campsite tegen.
We konen hier voor 10 dollar staan met ons busje dus dat was mooi.
Wel was het erg primitief met de faciliteiten.
Maar goed ik heb me ik wil een schone wc visie al van me afgezet haha.

12-12-09
Vandaag zijn we 6.30 met de pjama’s nog aan vertrokken.
Wat was date en komisch gezicht.Maar wel handig want het scheelt je een hoop tijd :D
We hadden als omkleed bestemming Pemberton uitgekozen want daar waren leuke wandelroutes.
Eenmaal daar aangekomen ons aangekleed en opgefrist.
We hadden nog geen 5 min gewandeld of we kwamen er achter dat de route gesloten was.
Echt balen want het moest een mooie route zijn.
Maar vol goede moed gingen we naar het volgende actieve doel.
Deze was alleen niet zo heel goed te vinden.
Maar na een groot rondje (uurtje) te hebben gereden kwamen we er achter dat we heel simpel gewoon rechtdoor moesten ipv af.
Het was het rijden wel waard wat een mooi gebied.
We hebben gekozen om de 5.5 km lange walk/hike te doen.
Het heette de rock trail. De naam zegt het al we moesten omhoog via de stenen.
Dat was het zwaartse gedeelte de rest was piece of cake zelfs voor mij.(het was rond de 30 graden dus heerlijk zweten :P)
Het bord had gezegd dat je er 2 uur over zou moeten doen maar wij hadden hem al in een uurtje gedaan en dat in mijn tempo.
Dus dat zegt genoeg :D
Na een kleine rustpauze zijn we richting Denmark gereden maar daar kwamen we midden in een bushfire terecht!
Het fikte vreselijk maar wij moisten naturlijk weer foto’s maken en staan kijken haha.
Volgends een vrouw kon het nog wel even een tijdje duren voordat de brandweer het onder controle had dus besloten we maar ff tegaan koken.
Mooi plekkie langs de kant van de weg gezocht en begonnen met koken.Wel weer het eten binnen in de camper opgegeten want we worden gek van de vliegen of muggen zoals mirjam ieder insect noemt :D
Na het eten wooden we gaan afwassen maar onze neuzen werden geprikkeld door een enorme rooklucht!
Blijkbaar hadden we ons bussie in de rookrichting gezet wat een stank zeg.
Maar gelukkig konden we wel weer richting Denmark rijden want de brandweer had alles zo goed als onder controle.
Denmark was wel echt een gat dus gelukkig waren we er niet eerder aangekomen.
De slaapplek was vandaag wel gauw gevonden: een playground area met wc’s!
Heerlijk gevoel dat wild kamperen haha.
S’avonds een lekker bubbelend wijntje gedronken en mijn sinterklaas doos aangebroken.
En lekker optijd slapen in onze warme slaapzakken, want de nachten kunnen best nog fris zijn.

13-12-09
Vanochtend heerlijk gedouched met ons gekookte water in een hoekje bij de dameswc’s :D Heerlijk om je grenzen te verleggen want we stonden in ons ondergoedje te douchen.Maar we waren wel weer lekker fris en fruitig en achja of je nu in je ondergoed of in je bikini staat he.Na het douchen en boodschappen zijn we verder gereden maar om de 1 of andere reden kregen we de auto niet meer aan de praat.
Het was ook al wat warm in de auto vonden we. Wicked en de australische anwb gebeld maar dat ging niet echt van harte dus maar ff gewacht met rijden.
Waarom weet ik niet maar we zijn al gauw weer gaan rijden richting Albany.
Daar de van neergezet in de hoop dat de temperatuur gauw was afgekoeld. Ondertussen zijn wij het stadje zelf maar ff gaan bekijken leuk klein gemoedelijk stadje keertje wat anders als die kleine gehuchtjes.
Bij terugkomst leek de van aardig afgekoeld maar na 10 min rijden ging de temperatuur weer snel omhoog.
Dus hup die van aan de kanten en maar de anwb gebeld.
Deze was snel ter plaatse en kon ons vertellen dat het niet verstandig was om nog verder te rijden en dat we morgen maar naar een garage moisten.
Beiden baalden we ontzettend maar goed je kan niet alles hebben blijkt maar weer :d
Dus lekker gekookt op de parkeerplaats van een shoppingmall en daarna ons slaapplekje opgezocht.
Ditmaal stonden we voor een hotel en tegenover het visitorcenter (vvv).
We worden echt goed in het vinden van gratis slaapplekken!
Wel weer optijd gaan slapen want we moesten de van om 7.30 naar de garage brengen de volgende dag.

14-12-12
Komen we om 7.30 aan bij de garage blijkt dat de werkplaats mensen pas om 8.00 komen maar gelukkig was er al wel iemand die er werkte die ons kon vertellen date r om 1 uur nog wel een plekkie was om de van te laten nakijken. Dus we hadden 5 uur wat we moesten volmaken met een niet goed werkende van. Dus wat doe je dan? Juist rondrijden om jezelf te vermaken haha.
We kwamen uit bij een strand en daar hadden ze warme douches! Dus heerlijk gedouched en onze was gedaan.mNatuurlijk moesten we dit ophangen in de van, dit zag er erg komisch uit. Na de was opgehangen te hebben zijn we lang het strand gaan wandelen en op de terugweg zagen we een groep doldfijnen zwemmen/springen. Echt een super gezicht want ik had nog geen enkele dolfijn gezien hier De plaatselijke lifeguards waren even aan het zwemmen in de zee, dus wij hebben het maar even overgenomen van hun. Wij zouden het fantastisch hebben gedaan in Baywatch met die prachtige gele lifeguardroeiboei haha. Na al dat gespeel zijn we naar een uitkijkpunt gegaan en hebben daar ons middag eten gekookt want we wilden graag s’avonds weer verder rijden mits de van het weer deed natuurlijk.
Gelukkig belden ze om 4 uur op dat we de van weer op konden halen wat waren wij blij!!! Daar bleek ook dat we niet de enige wicked waren die pech hadden. Maar onze deur konden ze niet maken dus die moeten we steeds open schuiven vanaf de binnenkant erg klote dus. Na een kort overleg besloten we door te rijden naar Jerramungup. Dit bleek een klein plaatsje te zijn du seen slaapplek was zo gevonden. We staan nu op een parkeerplaats bij een roadhouse.Er staan meerdere campers etc dus we staan ook nog eens veilig (fijn om te weten he moeders :P)

15-12-12
S’ochtends zijn we optijd vertrokken om richting Ravensthorpe te gaan. Hier hebben we ons ontbijtje gehad en zijn we doorgecrossd richting Esperance. Toen we daar kwamen was het nog maar 11 uur dus besloten we de great ocean drive van 36 km te gaan rijden. Nou het was iedere km waard. Wat veel mooie stranden etc gezien echt zo helder water niet te geloven. En er was een pink lake wat eigenlijk niet pink was erg bijzonder haha. Voor het middag eten bij de red rooster gegeten en daar hebben we besloten om gauw door te rijden naar Norsman om aan ons outback avontuur te beginnen! Dus flink boodschappen ingeslagen want daar kom je namelijk totaal niets tegen! Maar daar vertel ik de volgende keer meer over.
P.s Er kunnen hier en daar wat spelfouten etc in zitten maar ik had geen tijd om alles na te kijken :)

Nathalie

• 18 December 2009 - 07:57

Denise...:

KIJK!
    Hehe, en hier doe je het dus allemaal voor he?
    Ondanks die kapotte auto!

Ik hoop dat je het onwijs naar je zin hebt!
    Hoe lang heb je nog om rond te trekken?

En hoe is dat nu afgelopen met je werk?

En eu...
    Waar zijn de foto's? haha.

Oh,
    en nog een vraag; misschien wel de belangrijkste;
    Hoe zit het met de rest van de mannen daar? (Dus niet alleen die lifeguards) ;)

• 18 December 2009 - 09:07

Mariska:

Wanneer er geen spelfouten in hadden gezeten, had ik niet geloofd dat je het zelf geschreven had ;-) Klinkt super tot nu toe, ga zo door! Wat betreft de hike in een uur bij 30 graden, U MAKE ME PROUD!!! :-)

X

• 18 December 2009 - 09:40

Dirk:

Hey Ontdekkingsreiziger,

Mooi he hoe snel je je grenzen gaat verleggen.

Zo te hore is het camperen in The Wild wel erg leuk en daarbij ook nog eens goedkoop.
    Hoeveel km leggen jullie gemiddeld zo af dan en wat is de brandstofprijs daar??

Kom maar met het busje ff hier kan ik er wel naar kijken en ga ik maar als verstekkeling mee.

Het klinkt allemaal super gezellig zo.
    Kijk alvast uit naar de volgende update.

grtjes van hier en nog veel plezier.

gea en dirk

• 18 December 2009 - 10:50

Betty:

In de sneeuw en vrieskou, wat ook zijn charmes heeft, zit ik hier te lezen hoe lekker warm je het daar hebt. Lekker rond tuffen in je campertje, heerlijk!! Geniet er nog van!
    PS Een paar foto's op deze site zou echt niet verkeerd zijn!

• 19 December 2009 - 11:44

Michelle:

Heeee!
    Klinkt gaaf man, kan niet wachten tot ik daar zit!
    XX

• 31 December 2009 - 16:09

Betty:

Bij jou is het op dit moment al 2010, wij moeten nog 7 uurtjes wachten. Ik hoop dat je Sydney hebt gehaald en genoten hebt van het vuurwerk.
    Namens A'tV 3 nog bedankt voor je kaartje. Ik wens je alle goeds voor 2010 en nog een fijne tijd in "Down Under"!!

• 15 April 2010 - 08:36

Tineke:

Heb jou site al heel lang niet bekeken dus bekijk nou alles in 1 keer en zet gewoon overal een reactie bij! whahahah. Jammer zeg van de auto pecht! Heb inderdaad vaak gehoord dat die busjes niet heel geweldig zijn altijd.. maar ja ook dat mag de pret niet drukken he! En wat leuk om te lezen dat je zoveel dezelfde plaatsen ziet als ik heb gezien, normaal komen backpackers daar niet zoveel. Ik ben toen met de Roadtrain van Lake Grace naar Esperance geweest en dan ga je water brengen naar Ravensthorpe want daar hebben ze geen eigen water. Jij krijgt het echt zwaar straks weer in Deventer... whahahahah