The outback! Norsman -Port Augusta - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu The outback! Norsman -Port Augusta - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu

The outback! Norsman -Port Augusta

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

04 Januari 2010 | Australië, Sydney

Ik was gebeleven bij esperance de vorige blog dus ik zal vanuit daar mijn blog ook weer hervatten.

15-12-09
Eenmaal bepakt en bezakt met boodschappen kwamen we rond 7 uur p.m aan in Norseman.Dit was het begin van de outback rit.
Bij de plaatselijke vvv voor de deur gekookt en terwijl mirjam ging lopen ben ik gaan afwassen.
Toen ze terug was van het lopen hebben we een ander plekje opgezocht om te gaan slapen, want we hadden er beiden niet echt een veilig gevoel bij.
We wisten dat er een bp in de buurt was en na een eindje rijden kwamen we hem tegen!
Het was weer zo'n mega 24 uurs tankstation.
Wij helemaal blij want hier sta je toch best relaxt tussen alle andere vrachtwagens en de andere campers.
Wel stond er een bord met de tekst dat het verboden was om daar te slapen maar ja er stonden zoveel mensen..
En tegenwoordig trekken we ons nergends meer wat van aan haha
Stelletje skooiers zijn we ook eigenlijk, we hebben tot nu toe alleen maar gratis overnacht!


16-12-09
Vanochtend was dan DE dag.
Vol frisse moed begonnen we aan onze rit.
We hadden gepland om 2 dagen te gaan rijden,dan hadden we de outback maar gauw gehad.
Nu is het alleen geen pis eindje maar ongeveer 1400 km!
We hebben iedere 100 km steeds gewisseld en dat beviel ons goed!
Lekkere muziek op,en genieten van de mooie omgeving.
Onderweg zoveel wildlife gezien van Australie.
Alleen lag het merendeel dood langs de kant van de weg dat was dan wel weer een beetje jammer.
Want mijn eerste wilde kangeroe was dus een dooie :(
We hebben deze dag ongeveer 710 km gereden, op het einde werd het best wel zwaar want we hadden 13 uur gereden die dag.
Nu denk je vast huh 710 km gereden en je hebt er 13 uur over gedaan?
Hoe heb je dan gereden? Nou dat zal ik even haarfijn uitleggen!
Onze fantastische queen bus gaat niet echt veel harder dan 80 km per uur.
Ga je harder dan zuipt dat ding benzine en laat dat nu schaars zijn in de outback.
Om de 200 km moeten we nu al tanken omdat je nooit weet when de volgende voor je neus verschijnt.
Uiteindelijk kwamen we aan bij de grens van western australia naar south australia.
Dit plaatsje heette Border Village (hoe toepasselijk)
Daar was tot ons genoegen weer een 24 uurs Bp!
Zoals jullie vast wel begrijpen houden wij echt van de Bp haha
Dus daar stonden wij weer met ons busje tussen de grote vrachtwagens!!
Omdat het al donker was moesten we binnen koken, nou wat een gestink in die auto.
Goede leer voor de volgende keer.

17-12-09
vanochtend weer lekker optijd vertrokken om vliegensvlug (tot zo ver dat kan met onze van) de outback uit te komen!
We hadden alleen 400 km verder op bordercontrole.Dat betekende dat je niets geen fruit of groente de grens mag overnemen.
En wat hadden wij flink ingeslagen?
Heel veel groente en fruit dus dat moest allemaal nog op!
Je zal begrijpen dat ik een tijdje geen groente of fruit meer kon zien haha
Tussen de middag onze groente maar opgegeten en met pijn in ons backpackers hartje sommige dingen weg gegooid.
Toen mirjam wegreed voelde ik het ineens wel heel erg waaien.
Wat blijkt: is die schuifdeur open gegaan tijdens het rijden!
Rustig terug gereden en ff gecheckt of we niets zijn verloren.
Gelukkig was dit niet het geval.
Een paar 100 km verder beginnen we toch wat moe te worden en vinden we het beiden onverantwoord om verder te rijden.
Dus komen we in kimba terecht.
Na een klein rondje vinden we de ideale slaap plek.
De gemeente heeft een speciaal plekje voor mensen zoals ons gecreeerd :D
We staan daar met nog een stuk of 5 mensen.
Aangezien we al warm hadden gegeten konden we s'avonds fijn genieten van mijn beschuit met vlokken en kaas!
Wat een verwennerij was dat zeg.
Keer wat anders als wraps met rauwkost haha
We gaan lekker optijd slapen want morgen word een lange dag.

18-12-09
Vanochtend maar eerst wat boodschapjes gedaan voor het ontbijt.Met onze yoghurtjes gingen we op weg om bij een mooi plekje te ontbijten.
Na nog geen 5 minuten rijden zien we allemaal politie staan (stuk of 20)en de hele weg is afgezet.
Ik werd geseind dat ik naar de zijkant moest komen.
We dachten eerst ojee hebben wij weer.
Maar ze deden een algemene check van papieren en alcholhol controle.(8 uur s'ochtends)
Ik baalde ontzettend van de blaastest want... ik had mijn tandjes niet gepoetst voordat ik wegging haha.
Tja want yoghurt en fris gepoetste tandjes smaakt niet echt lekker.
Maar goed ik heb de test overleefd en de agent leeft ook nog na mijn adem :D
En ik heb geleerd dat ik altijd mijn tandjes poet poetsen haha
We moesten ook zelfs nog uitstappen zodat een hond onze wagen nog even op drugs kon doorzoeken.
Even zaten we wel even met de gedachte te spelen mhh ojee wat als hij iets vind?
Want ja zo'n wagen daar zit jan en alleman steeds in en ook hier gebruiken jongeren drugs.En verklaar dan maar eens dat het niet van jou is haha
Maar gelukkig er was niets aan de hand en we mochten door rijden.
Eenmaal op weg hadden we nog een binnenpretje.
Wat waren we blij dat we niet in onze pyjama waren gaan rijden zoals we al een keer eerder hadden gedaan!
Dan sta je mooi voor joker :D
Na al deze sensatie zijn we gauw verder gaan rijden naar onze eind bestemming port Augusta.
Dat betekende ook het einde van de outback GODZIJDANK

Even een leuk weetje:
Voor de outback tankten we 1.20 dollar per liter en ons hoogste bedrag was 1.68 in de outback!
Nu stelt dat in euro's nog niets voor, maar voor ons knieperds was het duur zat!!

Nathalie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Nathalie

.

Actief sinds 21 April 2009
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 37247

Voorgaande reizen:

06 November 2014 - 13 November 2014

Mijn eerste reis

29 Maart 2014 - 31 Mei 2014

Australië 2014

06 Januari 2009 - 13 Augustus 2010

Eerste reis

Landen bezocht: