Port Augusta - Melbourne - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu Port Augusta - Melbourne - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu

Port Augusta - Melbourne

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

04 Januari 2010 | Australië, Sydney

18-12-09
Rond een uurtje of 2 kwamen we in Port Augusta aan.
Eindelijk in de bewoonde wereld!!!
We hadden een paar plannen voor vandaag wat we moesten doen dus we gingen geconcentreerd aan het werk.
Het eerste doel was lunchen! Toen we daar liepen kwamen we echt zoveel aboriginals tegen.
Ik had er onderweg wel wat gezien maar dit was een verzamelplek leek het wel.
Na deze cultuurschok maar gauw gaan verder winkelen.
Om uiteindelijk in de bieb te belanden.
Na onze vraag hoeveel het was om te internetten kregen we nog een verbazing!
Het was gewoon gratis.
Nou daar hebben wij even vies gebruik van gemaakt natuurlijk.
Ze hebben ons er letterlijk uit moeten zetten haha.
En toen was het tijd voor ons grote doel.
Douchen! Dit hadden we namelijk al een tijdje niet gedaan en mijn haar bleef nog net niet plakken aan mijn kussen.
Dus hup even een camping opzoeken om te vragen hoe duur het is om er te mogen douchen.
Nou we kwamen van een koude douche thuis. We moesten 7 dollar voor 5 a 10 minuten betalen want ze zaten in een gebied waar water erg schaars was.
We keken elkaar aan en we wisten gelijk dat we dat niet gingen doen!
Dus bij een tankstation verderop maar geinformeerd hoe duur het daar was om te douchen.
Daar konden we voor 4 dollar pp douchen.En zolang als we zelf wouden.
Mirjam betaalde het vriendelijke meisje met 20 dollar en het meisje gaf ons 22 dollar terug.
We hadden het beiden gelijk door en al vrolijk liepen we richting de douche.
Zo konden we echt genieten van onze douche.
En ik kan je zeggen het was heerlijk om te douchen na een paar dagen haha.
Nadat we beiden fris en fruitig waren zijn we naar de supermarkt gegaan om ons eens heerlijk te verwennen met lekkere hapjes en wijn.
We hebben zelfs nog even decadente cocktail glazen gehaald om uit te drinken want uit een stenen mok drinkt het niet echt fijn.
Maar voordat we van al dat lekkers konden genieten moesten we eerst een slaapplek regelen.
Het plan was om op de parkeerplaats van de super etc te gaan slapen maar er zaten zoveel aboriginals dat we maar verder zijn gaan rijden.
Zo kwamen we uiteindelijk weer! bij een bp terecht en konden we ons weer heerlijk vermaken met het feit dat we weer tussen de roadtrains stonden.
Dan is het ook dubbel genieten van alle hapjes en de goedkope bubbelwijn van 10 dollar haha
Om tien uur zaten we dan ook echt prop en prop vol.

19-12-12
Vanochtend vol frisse moed gaan wandelen/hardlopen in de Botanical Garden van Port Augusta.
Nou het leek meer een woestijn dan een Botanical Garden.
En hardlopen door mul zand is niet fijn!!! en ook niet met 30 graden!!
Maar de beweging was wel ff lekker.
Met onze zweterige lichamen gauw de bus in gesprongen en zijn we begonnen met ons volgende doel: Adelaide
Daar kwamen we rond een uurtje of 3 aan.
Adelaide was niet echt een grote stad dus ik was erg blij.
Want ik was degene die reed en ik heb echt een hekel aan rijden in de grote stad!
Mirjam navigeerde en uiteindelijk waren we bijna op onze plek van bestemming.
Ik zeg bijna want de eindbestemming was dus een parkeergarage.
Nu heb ik in nederland al een hekel aan parkeergarages, dus laat staan een parkeergarage in adelaide met een van!
Dus mirjam en ik hebben gauw gewisseld en uiteindeliojk stonden we mooi op het dak geparkeerd.
Daarna adelaide ingeweest en bij het infocenter info gevraagd over een trip die we wouden doen.
Helaas bleek dat deze trip erg duur was en dat we veel tijd kwijt waren.
Dus besloten dat we die maar even gingen overslaan.
We hadden Adelaide als eindstop dus we konden lekker op ons gemakje rond lopen in de stad.
Bij de 24/7 een lekkere muffin gehaald en mirjam wat fruit (verschil moet er zijn he :D)
Nagenietend van mijn heerlijke muffin, even met het thuisfront gebeld.
We hadden natuurlijk dagen geen bereik gehad dus dat was wel even leuk om bij te kletsen.
Eenmaal bij het busje aangekomen werd het weer tijd om een slaapplek voor de nacht te gaan zoeken.
Nu hadden wij op de kaart allemaal bp's gezien dus vol goede moed gingen we op weg.
Maar we waren net de stad nog niet uit en daar stond politie!
Gelukkig reed mirjam dit keer, maar tot onze verbazing mochten we doorrijden.
Dit vonden we natuurlijk erg jammer, en blijkbaar had de beste man van de politie dat in de gaten.En we werden geseind om even naar links tegaan.
Mirjam mocht blazen en zelfs een drugs testje doen.
Dat hield in dat ze met haar tong over een staafje moest schrapen.
Ondertussen even gezellig geklets met de politie en we werden zelfs nog gevraagd of ze foto's mochten maken van onze stickers die op onze van zaten :D
Blij dat we nu allebei leuke foto's hadden van dit avontuur gingen we dan toch echt op zoek naar de bp.
Maar dat ging niet van harte.
We moesten heuvel op en onze van trok dat niet echt. Onze snelheid zakte tot een 50 km per uur, maar de andere auto's reden wel gewoon 110.
Dus tja veilig was het niet echt.
Verder bleken al die Bp's allemaal kleine bp'tjes te zijn en konden we daar niet gaan staan.
Maar een tijdje terug hdden we een mac gezien die een 24 uurs drive-in had dus tja dan moeten we daar maar even gaan staan voor de verandering.
We parkeren de auto beetje bij de uitgang van de drive in zodat we geen last van al die auto's hebben.
Helaas sloot het restaurant al om 11 uur dus we moesten genoodzaakt een bosje struiken opzoeken.
Na 2 weken met mirjam deins ik nergends meer voor terug dus hoppa kee.
Alleen ik had vergeten dat we mooi in het zicht van het afhaal loket zaten.Dus ik hoop dat die dame geen hartverzakking heeft gehad :D

20-12-09
Boven verwachting hebben we een rustige nacht gehad,wel veel auto's gehoord die bij de drive in wat bestelden maar we zijn niet gestoord.
Na onze dagelijkse opfris moment ben ik degene die vandaag begint met rijden.
Ik start de wagen en wil achteruit gaan krijg ik hem niet in de versnelling.
Na een hoop gevloek en 5 min later komen we tot de conclusie dat we de pook in geen enkele versnelling kunnen krijgen! Hebben wij weer *@#$%
Dus daar hing ik weer aan de lijn met de roadassistence.
Binnen het uur zou er iemand komen.
Dus maar even een theetje en een koffie gehaald bij de mac.
Ik zat nog niet met 1 bil op de stoel of daar stond de road assistence man al voor de macdeur.
Gauw even uitgelegd wat er aan de hand was, maar de man had dat al snel ook zelf door.
Want ook hij kreeg hem met geen mogelijkheid in een versnelling.
Dus hij besloot maar even bruut geweld te gaan gebruiken.
En ja hoor daar vloog onze pook in alle versnellingen!
Blij dat we waren reden we naar de supermarkt om ons voorraadje eten weer aan te vullen.
Tijdens het ontbijt (op de parkeerplaats van het winkelcentrum) besloten we om adelaide city verder maar te skippen.
Het trok ons niet zo heel erg.
En we wouden graag naar The grampions national park gaan.
Dit was nogal een lange rit en we waren blij dat we dan ook eindelijk het bord van de campground tegen kwamen.
Het was een erg bumpy ride naar de campground toe maar het was de moeite zeker waard!
Ik heb wel 20 kangeroes gezien en zelfs emoe's!
Na deze ervaring kwamen we bij de campground waar nog enkele mede avonturiers stonden.
The campground was erg basic..Geen douche en een hutje wat je wc kon noemen.
Het was een pot met een luchtgat..ik bid tot god dat ik niet naar de plee hoef!!1
Maar we stonden wel tussen de kangeroes en ander gevogelte.
Was een super ervaring al was ik wel weer een held op teva's want ik durfde niet te gaan plassen s'nachts.

21-12-09
Na een heerlijke nacht zijn we vandaag vroeg opgestaan en rijden we naar het national park.Eenmaal daar aangekomen staan er op 400m links van ons weer wat wilde kangeroe's
Echt super om te zien en tot nu toe verveelt het me niet!
De wandeling was super mooi, beetje rotsig en steil maar goed te doen.
Helaas kwamen we na een half uur een bordje tegen dat we niet verder konden lopen ivm bushfire gevaar.
Dus teleurgesteld terug gelopen.Dit was namelijk al de 3de keer dat ik een wandeling niet af kon maken.
Maar goed het was een groot gebied dus we kwamen in no-time weer een wandeling tegen en hier konden we de watervallen wel zien!
De australier's zijn niet zo goed in het schatten van tijd en afstanden.
Want er stond over 600m sta je bij de watervallen maar het leken wel 6km pff.
Maar het was de moeite waard.
Mirjam had een eindje verder op weer een leuke wandeling gezien, maar ik hield het die dag voor gezien.
Dus ben ik ondertussen een tukkie gaan doen :D
Na mijn tukkie en mirjam dr wandeling zoeken we het plaatselijke zwembad op voor enige verkoeling.
Nou verkoelend was het zeker! brr wat was het water koud!
Dus ik verheugde me al helemaal op het feit dat ik zo warm kon douchen in de kleedkamer, maar ook dat was een foute gedachte want dat water was nog kouder!
Maar goed bikkel dat ik ben geworden hup eronder staan haren wassen etc.
En eigenlijk viel het na een tijdje best mee.
Na de frisse douche besluiten we door tegaan rijden tot aan het begin van de great ocean road.
Wanneer we daar aankomen vallen we van de ene verbazing in de andere.De winkels zijn gewoon tot midnight open zodat iedereeen zijn/haar kerstboodschappen kan halen.
Krankzinnig toch? Ben blij dat wij dat in nl niet hebben hoor.
Maar ieder nadeel heeft zn voordeel.
We konden wel mooi tot laat na de wc want we overnachten op de parkeerplaats bij de shoppingmall :D

22-12-09
Ik word s'ochtend bruut uit mijn schoonheidsslaapje gehaald door de plaatselijke struiken snoeier.
Na het ontbijtje werd het dan echt tijd om aan de great ocean road te beginnen!
We werden in het begin zo overrompeld door al dat mooi's
Maar eigenlijk is het zo toeristisch!
De hele tijd kom je ook dezelfde mensen tegen haha.
Misschien voelde het zo toeristisch omdat het nu schoolvakantie was en dat het daarom zo druk was?
Maar goed ik heb er op mijn manier van genoten maar ik had er wel andere verwachtingen bij.
Gelukkig hadden mirjam en ik het zelfde gevoel bij de great ocean road dus konden we snel verder :D
Het nadeel was wel dat je alles in het begin had gezien er op het einde niets meer was.
Maaaaaaaaaaaaaaaaaaar wat wel weer leuk was dat ik mijn eerste wilde koala heb gezien.
We reden een bocht om en er stonden zoveel mensen dat wij ook even de toeristen moesten uithangen.
Ze zaten met zn 5en in een boom lekker te relaxen!
Even een stuk of 20 foto's gemaakt en hup weer verder.
Uiteindelijk kwamen we aan bij een typisch surfers dorp.
Dit leek ons een een perfecte plaats om te overnachten.
Maar ons plannetje ging helaas niet door want door het hele dorp stonden bordjes dat je hier niet mocht wildkamperen.
Normaal trekken we ons hier niets van aan maar die 100 bordjes waren toch wel erg overtuigend dit keer.
Dus we zijn gauw verder gereden richting geelong.
Daar vonden we weer de ideale slaapplaats.
Net zoals gister waren de winkels weer mega lang open. Dit keer niet tot middernacht maar 24 uur!!
Dus we konden hier mooi staan zonder dat we opgemerkt werden :D
We hebben weinig zin om uitgebreid te koken dus ik haal me een lekker menu'tje bij de hungry jacks :D
Tevreden val ik in slaap en bereid ik me geestelijk voor om morgen naar melbourne te rijden .

Nathalie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Nathalie

.

Actief sinds 21 April 2009
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 37248

Voorgaande reizen:

06 November 2014 - 13 November 2014

Mijn eerste reis

29 Maart 2014 - 31 Mei 2014

Australië 2014

06 Januari 2009 - 13 Augustus 2010

Eerste reis

Landen bezocht: