Melbourne - Canberra - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu Melbourne - Canberra - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu

Melbourne - Canberra

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

04 Januari 2010 | Australië, Sydney

23-12-09
Skooiers als we zijn zoeken we de plaatselijke bieb weer eens op om weer gratis te mogen internetten :D
En toen was het tijd om naar melbourne te rijden.
Het was maar een kleine 40 km dus dat hadden we in een poep en een scheet gedaan.
We reden de grote brug over en het enige wat ik zag was industrie!
Geen mooie stad maar alleen maar fabrieken en hoge gebouwen.
Nou zo had ik het me totaal niet voorgesteld dus ik was een beetje teleurgesteld.
Voor de verandering hadden we besloten dat we in melbourne maar op een camping moesten gaan staan want hier kun je niet zo maar ergends gaan staan.
We konden het 123 niet vinden dus schakelden we hulp in van de plaatselijke bevolking.
Het leek wel of ik in de rivierenwijk van deventer zat!
Maar goed we kregen de camping wel vriendelijk aangewezen.
We zaten echt in het midden van de volksbuurten van melbourne op een camping die Honey Hush heette.
En we zaten echt tussen de sjonnie's en de anita's :D
Ach ook dat moet je een keer mee gemaakt hebben.
Maar het was wel lekker om gewoon lekker een keertje rustig op een plek te staan.
Vriendelijk als ik ben nog even gezellig gekletst met de buurman.
Een oudere alleenstaande man die de helft van het jaar daar op de camping stond en de rest van het jaar de australische zon opzocht met zijn caravan.
Heerlijk idee toch om op je oude dag zo te leven!
S'avonds konden we alleen niet relaxt buiten zitten want we werden lek geprikt door de muggen!
Dus ik ben maar vroeg gaan slapen want morgen gaan we de stad in om eens heerlijk te shoppen!!!

24-12-09
we zijn met de trein maar de stad ingegaan want rijden met je van is hier niet echt handig haha.
De binnenstad was echt super.
Mooie oude gebouwen etc.
Het shoppen viel helaas vies tegen.
Maar tijdens het lopen komen we de starbucks tegen!!
Zo blij als een kind bestel ik een chocolade muffin en een grote mok caramel machiato.
Na hiervan goed te hebben genoten besluiten we dat we vanaf hier verder gaan reizen.
We vinden beiden de stad niet erg boeiend en beiden komen we in 2010 ook nog in melbourne.
Aangezien het de volgende dag kerst is vinden we dat we ons zelf best mogen verwennen met een leuke camping en lekker eten.
Helaas hadden meer mensen het idee om boodschappen te halen want het was mega druk!!
Maar uiteindelik staan we tevreden voor de van met veel vreterij en wijn met bubbels.
Eenmaal in de auto de eerste de beste camping gebeld en ja hoor ze hadden nog plek.
Dus huppakee op naar Castle maine.
Daar aangekomen zijn we mega blij met de camping.
Het is erg rustig dus we kunnen mooi al onze spullen uitstallen.
Hup tafel bij de van aangetrokken daar onze mooie kerstboom opgezet en toen kon het vreetfestijn beginnen.
We hadden lekkere kaasjes, dippers en chips gehaald.
In combinatie met de goedkope wijn was het een gezellige kerstavond!

25-12-09
Jaaaaaaaaaaaaaaa het is 1ste kerstdag.
En dat betekende gewoon bijna helemaaaaaaaaaaaaaaaal niets doen.
Wat een heerlijk vooruitzicht zeg.
We hadden redelijk wat gereden de laatste paar dagen dus bij mij was de deventerkoek echt op.
Mirjam was gaan lopen dus ik was vast begonnen met het uitruimen van onze van.
Het was best een komisch gezicht al die zooi op het grasveldje.
Natuurlijk moest er ook gewassen worden en 3 trommels laer hangt alles fris aan de lijn :D
Mirjam ging bezig met onze t-shirts en ik kon mooi een boek lezen.
Dit had ik de laatste 2 weken nog niet gedaan.
Het was een bijzondere ervaring om 1ste kerstdag in de zon door te brengen ipv in de sneeuw haha.
S'avonds hrebben we heerlijke gevulde grote champignons gegeten met nog wat restantjes dippers en natuurlijk weer de bubbelwijn.
Wat is mijn leventje hier in Australie toch goed!!!
Na al deze gezelligheid lekker mijn frisse bedje opgezocht :D

26-12-09
Vandaag vertrokken we van de camping en hadden we niet echt grote plannen.
Tijdens het rijden kwamen we wat kleine dorpjes tegen.
Die even bezocht om uiteindelik in een ander klein dorpje een perfecte rustplek te vinden!
We reden langs het water en daar zat het hele dorp.
Dus hup de camper aan de kant en de stoeltjes en kleed ook in het gras gegooid.
Dit was weer zo'n heerlijke relaxte dagje lekker helemaal niets doen.
Beetje wijn,wat te snaaien en een goed boek wat wil een mens nog meer?
Helemaal niets!
We vonden dit ook wel een goede plek dus we zijn er ook maar blijven overnachten D:
Wel even spannend want de plaatselijke jeugd bleef maar rondjes rijden.
Het leek net of ik gewoon weer thuis was :D

27-12-09
Sochtends stap ik met me slaperige hoofd de camper uit om het bed af te halen en terwijl ik dat doe zie ik al redelijk wat mensen buiten.
Stiekem zitten ze te kijken en te lachen.
Best logisch want ik stond daar nog lekker in me pyjama haha
We moeten een beetje doorrijden vandaag want over 3 dagen moeten we de van al inleveren!
Uiteindelijk komen we aan in Gundagai en staan we weer bij de bp :D
Hier zit alleen een foodcourt bij in dus dat was mooi handig want dan konden we weer de hele nacht plassen.
Helaas regende het die avond heel erg dus moesten we genoodzaakt binnen zitten.
Morgen rijden we richting canberra!

  • 05 Januari 2010 - 03:39

    Mathijs:

    he mutsje... ik geniet van je verhalen maar laten we rivierenwijk wel even voor wat het is ... :D... juist ja ... de mooiste wijk van deventer hahahahha (K)

  • 05 Januari 2010 - 09:13

    Nathalie:

    Lieve matje..
    Jij woont toch aan de goede kant van de rivierenwijk :P

  • 05 Januari 2010 - 18:44

    Hannie:

    Hoi natje,
    We hebben weer genoten van je verhalen,nog heel veel plezier en een dikke kus van ons.
    groetjes K.H.D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Nathalie

.

Actief sinds 21 April 2009
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 37247

Voorgaande reizen:

06 November 2014 - 13 November 2014

Mijn eerste reis

29 Maart 2014 - 31 Mei 2014

Australië 2014

06 Januari 2009 - 13 Augustus 2010

Eerste reis

Landen bezocht: