Canberra - Goulburn - Reisverslag uit Canberra, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu Canberra - Goulburn - Reisverslag uit Canberra, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu

Canberra - Goulburn

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

01 Februari 2010 | Australië, Canberra

28-12-09
Zoals gewoonlijk maar weer vroeg opgestaan. En binnen een paar uur staan we in Canberra.
Dit is de hoofdstad van australie.
Dus vol verwachting klopte mijn hartje : Yes eindelijk weer een grotere stad.
Maar tijdens het rijden komen we er al snel achter dat het eigenlijk helemaal niet zo groot is.
We hebben een paar dingen gezien in onze lonely planet en die moeten we natuurlijk even doen.
Als eerste gaan we naar de bieb om even te internetten (ook hier was het weer gratis) onze tijd vloog zo om daar.
Nadat we beiden onze vliegtickets hadden geboekt voor de terugweg kon de eerste activiteit beginnen.
Het national Museum van Australie.
Het was een redelijk groot museum met verschillende verdiepingen.Er werd veel over de aboriginals verteld en geshowd en natuurlijk over het begin van australie en het verloop ervan.
Ik vond het zeer boeiend om er rond te kijken maar sommige dingen zijn toch het zelfde als wat je in een ander museum hebt gezien,dus binnen een uurtje staan we weer buiten.
Daarna zijn we de stad maar even ingegaan maar die viel zo tegen,veel dingen waren dicht dus vandaag maar optijd een camping gezocht.
Ja een camping!! haha ik weet nog steeds niet why we hier niet hebben gewildkampeerd maar goed het was echt een relaxte camping .
We staan op een groot veld en rechtvoor ons zie ik nog net een paar kangeroe’s heen en weer springen.

29-12-09.
Gelukkig lag onze camping centraal dus waren we zo bij de Portret Gallerij.
Maar het was daar al redelijk druk en de meeste parkeerplekken buiten waren al vol.
Dus waar moesten we nu parkeren? Ja hoor in een f*&^^^%%^ing parkeergarage.
Ik reed en kreeg al weer een klein opvliegertje dus gauw geswitched en na een kleine aanwijzing konden we onze queen mooi op een groot plekje neerzetten.
Binnen het uur hadden we al deze schilderijen van ons commentaar verzien en konden we op naar de National Gallarij.
Maar daar stond zo’n lange rij dat we ons maar gauw omgedraaid hebben.
En per toeval stond daar de bieb weer :D
Na een korte internet sessie zijn we maar weer eens op weg gegaan.
Vandaag is onze laatste dag met de van dus dat moeten we even goed/groots aanpakken.
In goulburn stoppen we bij de vvv en vragen we of er ergends een mooie rivier is.
Nou die was er dus hup wij in de van.
Komen we bij de rivier aan staat hij droog!!!
Maar de spot is fantastisch om te overnachten.
Playground/BBQ/public toilet wat wil een mens nog meer! Een douche?
Nadat we onze boodschappen voor de BBQ hebben gehaald mag het dan eindelijk beginnen: onze eerste buiten BBQ.
Maar natuurlijk moet er veel wind staan..en zie ik mijn glas met wijn zo van de tafel afwaaien.
Ik moet echt even aan mijn reflexen werken want ik grijp mis als het plastic glas wil opvangen,
Na een goed bedachte constructie zijn de glazen veilig neerzeget en word het vlees op de BBQ gelegd, wat kan een kippetje op zn tijd toch heerlijk zijn :D
Na het opruimen is het dan tijd voor de laatste fotosessie met de queen.
Na een hoop gelach is het ook tijd voor het serieuze gedeelte: alles vast een beetje schoonmaken.
En wederom optied na bedde want morgen moeten we richting Sydney.