Goulburn - Sydney - Reisverslag uit Goulburn, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu Goulburn - Sydney - Reisverslag uit Goulburn, Australië van Nathalie Veltman - WaarBenJij.nu

Goulburn - Sydney

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

01 Februari 2010 | Australië, Goulburn

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ik word wakker met een mega happy gevoel!
Vandaag rijden we naar Sydney!
S’ochtends eerst even de tassen ingepakt en kijken we wat we meenemen aan boodschappen.
Dit blijkt toch nog twee koeltasjes vol te zijn en dat nadat we redelijk wat hebben weggedaan.
Nadat we bij de vvv nog even de adressen hebben opgezocht van het hostel en van wicked kunnen we op pad.
Als we bijna in Sydney zijn worden we overdonderd met ringwegen en ja die staan niet op onze kaart.
We gokken op een afslag en komen bij een mall uit.
Daar halen we een kaart en stippelen we onze route uit. Gelukkig ligt ons hostel in de zelfde straat als het wicked depot dus dat is mooi.
Met een kaart op zak rijd mirjam de weg op. ( ik word al misselijk bij de gedachte want de straat waar we moeten zijn ligt precies in het centrum.)
Maar na 1 afslag te hebben gemist komen we niet waar we moeten zijn.
Een vriendelijke hardloper wijst ons de weg en hup daar gaan we weer.
Maar met een klein kaartje en mijn -9 ogen komen we niet veel verder, ik kan geen enkele straatnaam lezen op de kaart en nadat ik mirjam de verkeerde kant opstuur staan we opeens met de van voor het opera house!
Hier even om gelachen en hup weer verder.
Na een tijdje dachten we er in de buurt te zijn maar niets was minder waar.
Want ik zei toch net dat het hostel en het depot in de zelfde straat zat? Nou niet dus! Ze hebben 2 george street in Sydney en degene die wij moeten hebben ligt iets verder.
Dus met een humeur van 5.5 rijden we verder en wordt er nog net niet gevloekt.
Op een gegeven moment staan we op de straat die we moeten hebben, maar dan het huisnummer nog.
Die ozzie’s zijn wederom weer erg raar met de wegen. Ipv dat een weg gewoon rechtdoor loopt leggen ze hier een weg aan die gewoon links rechts en dan weer rechts loopt.
Maar nadat mijn fantastische coby het heeft gevonden dumpen we onze van.
We hebben best veel spullen bij ons en tja het hostel is best ver lopen dus dan maar decadent een taxi bellen. Deze meneer word alleen een beethe hysterisch als we bijna bij ons hostel staan.
Hij roept ons het bedrag al toe en zegt hurry hurry.
Ik kan nog net fatsoenlijk de auto uit stappen en onze tassen eruit gooien voordat hij weer verder rijd.
Maar goed ik ben in Sydney!!! Gelijk even nieke gesmst want die is al een tijdje in Sydney.
Zo’n raar idee dat je gewoon bekenden hebt die ook net als jou in Australie zijn.
We gaan in elk geval een goed oud en nieuw vieren!
Nadat ik bij de tassen blijf gaat mirjam opzoek naar het hostel.
Dit blijkt aan de overkant te zijn boven de hungry jack’s (dat is een soort macdonalds) en als ik goed kijk zie ik daar een starbucks,subways etc.
Nadat we onze spullen hebben gedumpt op de kamer zijn we lekker uit eten gegaan.
We zijn richting de Harbour Bridge gelopen en kwamen uit bij een italiaans tentje.
Hier hebben we heerlijk gegeten en een zalig drankje gedronken.Likeurtje 42 of43 geen idée wat het precies was maar het was mirjam haar favo drankje.
Na het eten tevreden bij onze lege kamer aangekomen en na wat lezen lekker gaan slapen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Goulburn

Nathalie

.

Actief sinds 21 April 2009
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 37247

Voorgaande reizen:

06 November 2014 - 13 November 2014

Mijn eerste reis

29 Maart 2014 - 31 Mei 2014

Australië 2014

06 Januari 2009 - 13 Augustus 2010

Eerste reis

Landen bezocht: